اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کرونا با مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد چه می‌کند؟با کدام تخت و ظرفیت به جنگ کووید برویم؟

معلوم نیست در صورتی که مناطقی مثل قلعه‌رئیسی با شیوع گسترده و ابتلای بی‌حد و اندازه کرونا مواجه شود با کدام تخت بیمارستانی و کدام اکسیژن و کدام ظرفیت درمانی می‌توان با ویروس سرکش و جهش یافته مقابله کرد.

کرونا با مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد چه می‌کند؟با کدام تخت و ظرفیت به جنگ کووید برویم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، طبق آن چه که مسئولان و کارشناسان علوم پزشکی و دلسوزان می گویند در برخی نقاط استان کهگیلویه و بویر احمد شاهد تغییر وضعیت کرونا از قرمز به سیاه هستیم.

در مناطقی که تا قبل از این وضعیت به مراتب بهتری نسبت به میانگین استانی کشوری و حتی جهانی داشتیم اوضاع رو به وخامت رفته که می توان از قلعه رئیسی و دیشموک نام برد که اکنون روزهای سختی را پشت سر می‌گذارند.

متاسفانه به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها و برگزاری تجمعات فراتر از حد تصور به این نقطه رسیده ایم که نیازمند همکاری همه جانبه مردم برای عبور از وضعیت خطرناک کنونی هستیم.

در همین خصوص باید ائمه جمعه و جماعات و سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگ ساز پای کار آمده به اجازه چنین وضعیتی را ندهند در روزهای اخیر امام جمعه قلعه رئیسی نسبت به چنین وضعیتی به شدت اظهار نگرانی کرده است چرا که منطقه آرام کرونایی اکنون از وضعیت قرمز نیز در حال عبور است و نمی‌توان آینده خوبی را برای آن تصور کرد.

وضعیت نگران کننده کرونا در قلعه‌رئیسی از زبان امام جمعه

امام جمعه قلعه رئیسی به وضعیت سرکش کرونا در این بخش اشاره کرده و گفته که وضعیت کرونا اسفبار است و بنده در تعجبم از اول کرونا تا یک هفته مانده به عید نوروز فوت کرونایی در چاروسا نبود و متاسفانه سیل گردشگران و مسافران نوروزی به سمت چاروسا و مراسمات ازدواج و ختم و تشییع جنازه ها این وضعیت اسفبار و سیاه را بوجود آورد.

وی گفت: سال گذشته در این ایام مسافرت ها به چاروسا ممنوع بود و مدیریت شد و ابتلای مردم منطقه به ویروس منحوس کرونا حداقلی بود؛ باید بررسی شود چرا این روزها شاهد فوت مردم این دیار بر اثر کرونا هستیم؟.

امام جمعه با بیان اینکه در هر خانه و محله و روستا و کوچه چندین کرونایی داریم و صدها نفر در قرنطینه هستند تصریح کرد: مع‌الاسف اگر این روند ادامه پیدا کند شاهد مرگ های کرونایی بیشتری خواهیم بود اما حقیقتا انتظار داریم مدعی العموم و دستگاه قضا و دادستان ورود کنند و کسانی که باعث و بانی بودند و یا ناکارآمدی در مدیریت و ترک فعل و وظیفه باعث وضع موجود در چاروسا  شدند محاکمه شده و برخورد صورت گیرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: امیدواریم یک روزی شاهد این دادگاه باشیم این حق مردم و حق الناس است و امیدوارم انسانهای با شرف و شجاعی پیدا شوند کسانی که با سهل انگاری و سهل اندیشی و عمل نکردن به وظیفه زمینه این فاجعه را فراهم نمودند برخورد شود، آنچه انتظار از مردم است کسانی که باید قرنطینه باشند بدانند اگر در مجامع حاضر شوند گناه بزرگ انجام دادند لذا باید مراعات کنند و زمینه  ابتلا و مرگ دیگران را فراهم نکنند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه هر درآمدی و کسبی و تجمعی و صنفی و برنامه چه شادی و چه عروسی و چه ختم و تشییع جنازه که باعث شود مردم آلوده به این ویروس شوند گناه و جرم است و متولیان باید برخورد کنند یادآور شد: انتظار است مردم شریف و خانواده ها و همه کمک کنند تا بتوانیم کنار هم باشیم و غیر از این هر روز که می گذرد مرگ ما زیادتر و عزیزانمان با مظلومیت کامل باید از بین ما یکی یکی به سمت قبرستان کوچ کنند.

وی یادآور شد: خودمان باید جلوی این مرگ و میرها را بگیریم و رعایت کنیم و انتظار است مسئولان نسبت به تامین مایحتاج  و معیشت مردم تلاش کنند و به یاری مردم بیایند و کسانی که از این بیماری متضرر شدند و زیان دیدند مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش فارس؛ معلوم نیست در صورتی که مناطقی مثل قلعه‌رئیسی با شیوع گسترده و ابتلای بی‌حد و اندازه کرونا مواجه شود با کدام تخت بیمارستانی و کدام اکسیژن و کدام ظرفیت درمانی می‌توان با ویروس سرکش و جهش یافته مقابله کرد و چه سرنوشتی در انتظار چنین مناطقی است.

انتهای پیام/82021

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول