اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تروریسم و کرونا محور اصلی مجمع بین پارلمانی جامعه همسود

مجمع بین پارلمانی جامعه همسود تحت عنوان «چالش و تهدیدات جهانی در شرایط همه گیری کرونا، تروریسم و افراط گرایی» در سنت پترزبورگ برگزار شد.

تروریسم و کرونا محور اصلی مجمع بین پارلمانی جامعه همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مجمع بین پارلمانی جامعه همسود تحت عنوان «چالش و تهدیدات جهانی در شرایط همه گیری کرونا، تروریسم و افراط گرایی» در سنت پترزبورگ برگزار شد. 

در این نشست علاوه بر روسای هیئت‌های پارلمانی مجمع بین پارلمانی همسود، «هندریک دامس» رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا، «رینهارد لاپاتکا» رئیس کمیته ویژه در مبارزه با تروریسم مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، «سرگئی لبداف» رئیس کمیته اجرایی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع، «قادا فتحی والی» معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، نمایندگان دیگر سازمان‌های بین المللی و کارشناسان شرکت کردند.  

شرکت کنندگان پیامدهای پاندمی کووید-19، ساز و کارهای حقوقی همکاری‌های بین‌المللی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، حمایت از حقوق قربانیان این جرایم را بررسی و تهدیدات تروریستی و راهکارهای جلوگیری از آن را ارزیابی کردند.

«تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنا ازبکستان در سخنرانی خود در این نشست گفت: پاندمی «کووید-19» یک ستیزه جویی جدی برای جامعه جهانی است که منجر به رکود اقتصاد ملی و سیستم بهداشت تمام کشورها شد و مشکلات حساس جامعه را آشکار ساخت.

وی افزود: تکان‌های اجتماعی، اندیشه‌های رادیکالی را در میان مردم ناامید، به خصوص جوانان ایجاد می‌کند. مانند ویروس کرونا، تروریسم مرزهای دولتی نمی‌شناسد و برای همه کشورها به طور برابر خطر ایجاد می‌کند.

رئیس مجلس سنای ازبکستان با اشاره به اقدامات انجام شده در کشورش تاکید کرد: این امر خیلی مهم است که روابط بین پارلمانی را که امکان حل و فصل موثر مسائلی مانند مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را فراهم می‌کند، توسعه دهیم.

ناربایوا در ادامه بر نقش پارلمان که نه تنها پایه قانونی مقابله با افراط گرایی و تروریسم را ایجاد می‌کند بلکه بر نقش فرهنگ سازی این نهاد در میان مردم تاکید کرد. 

وی اذعان داشت در این راستا ازبکستان خواستار همگرایی بیشتر کشورهای در این مسیر است.

همچنین «تالانت مامیتوف» رئیس پارلمان قرقیزستان در سخنرانی خود در این نشست گفت: در  پس زمینه مبارزه جامعه جهانی علیه بیماری همه گیر کووید-19، مسئله تروریسم و ​​افراط گرایی اهمیت و ضرورت قبلی خود را از دست نداده و همچنان تهدید اصلی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای است.

وی نگرانی قرقیزستان را از گسترش ایدئولوژی داعش و سایر گروه‌های رادیکالی، تبلیغات فعال و جذب هم وطنان در صفوف تروریستی با اوضاع افغانستان و خاورمیانه بیان کرد.

مامیتوف گفت: ما باید به طور مشترک با مظاهر تروریسم و ​​افراط گرایی و فرآیندهای مرتبط مانند قاچاق مواد مخدر ، قاچاق انسان و سلاح ، پولشویی، تأمین مالی تروریسم و ​​فساد مبارزه کنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول