اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پلمب‌گذاری 2 هزار و ۳۶ وسیله توزین در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر کل استاندارد استان آذربایجان‌شرقی، گفت: دو هزار و ۳۶ وسیله توزین در استان طی سال۹۹ پلمب گذاری شده است.

پلمب‌گذاری 2 هزار و ۳۶ وسیله توزین در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ساسان فرشی‌حق‌رو  اظهار داشت: در طول سال  ۹۹ با هدف شناسایی و علامت‌گذاری ترازوها و باسکول‌های قانونی، تعداد دو هزار و ۳۶ ترازو و باسکول در این استان مورد بازرسی قرار گرفته و پلمب‌گذاری شده است.

وی افزود: این طرح در سه حوزه؛ ترازوهای تولید داخل دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، ترازوهای که به‌طور قانونی وارد کشور شده‌اند همچنین ترازوهای مورد استفاده صنوف که مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفته است و دارای برچسب صحت عملکرد هستند، انجام شده است.

فرشی همچنین اضافه کرد: با اجرای این طرح ترازوها و باسکول‌های قانونی ‌از ترازوها و باسکول‌های غیرقانونی و قاچاق شناسایی می‌شود.

وی یادآور شد: این پلمب‌ها  به کد 10 رقمی مجهز است که امکان ردیابی ترازوها را  فراهم می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد وسایل سنجش و توزین و الزامات قانونی در مورد صحت عملکرد و کالیبره بودن این وسایل همه واحدهای صنفی ارائه‌دهنده کالا و خدمات موظف هستند ضمن استفاده از وسایل سنجش استاندارد، از صحت عملکرد وسایل توزین مورد استفاده خود مطمئن شوند.

وی تصریح کرد: براساس این آزمون‌ها، تمامی ترازوها ، وزنه‌ها و سایر وسایل سنجش که در داد و ستدهای عمومی  و روزانه به کار برده می‌شوند توسط مجری طرح آزمون دوره‌ای مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و در صورت تائید صحت و سقم کار، گواهی صحت عملکرد صادر شده و به‌صورت بر چسب روی وسیله توزین الصاق خواهد شد.

فرشی، از شهروندان خواست تا  به برچسب صحت عملکرد برای اطمینان از کارکرد درست وسایل سنجش دقت کنند، لازم به ذکر است که برچسب صحت عملکرد شامل نام وسیله، شماره شناسایی، تاریخ آزمون، تاریخ انقضاء و کد آزمایش‌کننده بر روی ترازوها می‌باشد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول