اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آب شیرین وارد مدار بهره‌برداری ماهنشان شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با تمهیدات اتخاذ شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، آب شیرین وارد مدار بهره‌برداری شهرستان ماهنشان شد.

آب شیرین وارد مدار بهره‌برداری ماهنشان شد

علیرضا جزءقاسمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر و به دلیل لب شوری آب چاه‌های منطقه، شهر ماهنشان دارای سیستم توزیع آب دو شبکه‌ای است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: پس از تکمیل پروژه و تائید کیفیت آب از سوی آزمایشگاه مرجع شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، آب شیرین از چشمه «آلمالو چای» وارد مدار شبکه توزیع آب بهداشتی شهرستان ماهنشان شد تا شهروندان از آب شیرین با کیفیت برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه قنات جدید به قنات قبلی شهرستان متصل خواهد شد، اظهار کرد: برای وارد مدار کردن آب شیرین در این شهر، حفر یک رشته قنات و کول گذاری به طول ۳۰۰ متر، لوله گذاری به طول ۳۵۰ متر، احداث حوضچه، نصب شیر هوا و ۷ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده است. 

جزءقاسمی تصریح کرد: در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی شهروندان در مصرف آب، اهالی از آب شرب با کیفیت بهره مند خواهند بود و دیگر نیازی به اختلاط آب لب شور با آب شیرین نیست.  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کیفیت آب زیر زمینی هر منطقه متاثر از پارامترهای گوناگون است و شرکت آب و فاضلاب ناچار به استفاده از منابع آبی محدوده شهرها است.

وی تصریح کرد: آب زیرزمینی شهر ماهنشان به دلیل لب شور بودن تنها برای مصارف بهداشتی که بیش از ۹۵ درصد آب مورد نیاز هر شهروند را شامل می‌شود، توزیع می‌شد.

جزءقاسمی خاطرنشان کرد: تاکنون آب شرب مورد نیاز شهروندان ماهنشانی با بالاترین کیفیت از طریق دستگاه آب شیرین کن و توسط شبکه مجزا و از طریق ایستگاه‌های برداشت آب، در اختیار شهروندان قرار می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: آب شیرین با وجود هزینه بالای خرید و نگهداری سیستم آب شیرین کن و ایستگاه‌های برداشت و به منظور رفاه حال شهروندان، با بیش از ۹۰ درصد یارانه، در اختیار مردم ماهنشان قرار داشت. 

وی افزود: شهر ماهنشان یکی از تجربیات موفق استفاده همزمان از دو شبکه توزیع آب در سطح کشور است که بارها توسط دانشگاه‌ها و مشاورین مورد ارزیابی قرار گرفته است. 

جزءقاسمی در پایان از هم استانی‌ها درخواست کرد که با توجه به کاهش بارندگی‌ها، با صرفه جویی در مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب را در عبور از بحران تابستان ۱۴۰۰ یاری کنند. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول