اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

گفت‌وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در روند صلح

وزیر امور خارجه افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، ضمن ابراز خرسندی در مورد روابط نیک و روبه‌گسترش میان دو دولت و ملت، از نقش مؤثر ایران در روند صلح افغانستان قدردانی نمود.

گفت‌وگوی تلفنی اتمر و ظریف؛ قدردانی افغانستان از نقش موثر ایران در روند صلح

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «محمد حنیف اتمر»، وزیر امور خارجه افغانستان در تماس تلفنی با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد توسعه همکاری‌های دوجانبه و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان در این گفت‌وگو، ضمن ابراز خرسندی از روابط نیک و روبه‌گسترش میان دو دولت و ملت، از نقش مؤثر ایران در روند صلح افغانستان قدردانی نمود.

محمد جواد ظریف نیز، با تأکید بر حفظ دستاوردهای دموکراتیک دو دههٔ گذشته و پیوند آن با صلح پایدار، بر حمایت همه‌جانبهٔ جمهوری اسلامی ایران از روند صلح افغانستان تاکید کرد.

همچنین هر دو طرف بر روند نهایی‌شدن و امضای سند جامع همکاری‌های استراتژیک میان افغانستان و ایران در آیندهٔ نزدیک تأکید کردند.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در نشست آنلاین «کنفرانس دیالوگ رایسینیا» بر لزوم وحدت در منطقه برای کمک به افغانستان در روند صلح تأکید کرد.

وی افزود: «در حالی که مشکلاتی در افغانستان باقی مانده است، ما باید آنچه را که در افغانستان بدست آمده است حفظ کرده و از تداوم آن اطمینان حاصل کنیم.» (جزییات بیشتر) 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول