اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

پیش‌بینی برداشت بیش از 12 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت خوی

مدیر جهاد کشاورزی خوی از استقرار 450 هزار تن کندوی زنبور عسل در طبیعت خوی خبر داد و گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود میزان تولید عسل امسال در شهرستان خوی با 10 درصد افزایش به بیش از 12 هزارتن برسد.

پیش‌بینی برداشت بیش از 12 هزار تن عسل از کندوهای مستقر در طبیعت خوی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی علی اصغر امینی، اظهار داشت: با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و طبیعت پرگل و گیاه، شهرستان خوی میزبان کندوهای زنبور عسل برای تولید عسل مرغوب می‌شود و شهرستان خوی با داشتن ۴۵۸ هزار کندوی زنبور عسل قطب اول تولید عسل در کشورمان است.

وی از استقرار 458 هزار کندو عسل در دامان طبیعت شهر خوی خبر داد و گفت: برای تولید عسل مرغوب، کندوهای زنبور عسل در دل طبیعت پر گل و گیاه آذربایجان‌غربی و شهرستان خوی به عنوان قطب نخست تولید این محصول در استان مستقر می‌شود و از مجموع ۴۵۸ هزار کندوی استقرار یافته ۴۵۰ هزار کندو مدرن و مابقی بومی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: با توجه به تراکم مناسب گل و گیاه در طبیعت شهرستان خوی و وجود مزارع آفتابگردان میزان برداشت عسل از هر کندوی مدرن این شهرستان ۲۷کیلوکرم و کندوی بومی هفت کیلوگرم بود که این رقم در مقایسه با میانگین کشور ۲ برابر بیشتر است.

امینی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود با مساعد بودن آب و هوا میزان تولید عسل امسال در شهرستان خوی با ۱۰ درصد رشد به بیش از ۱۲ هزارتن برسد و سالانه ۹۰هزار تن عسل از زنبورستانهای کشور تولید که سهم آذربایجان‌غربی ۲۷ درصد و سهم شهرستان خوی از استان به تنهایی ۵۰ درصد است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کار استقرار کندوهای زنبور عسل در دل طبیعت به ویژه ییلاقات شهرستان خوی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به خارج کردن پرورش زنبور عسل از تک محصولی و رونق تولید در این بخش اذعان کرد: امسال تولید ژل رویال، گرده و زهراز زنبور عسل جزو برنامه‌های تولیدی زنبور داران شهرستان خوی است که در این زمینه‌ها آموزشهای ترویجی در اختیار زنبور داران قرار داده شده است.

امینی عنوان کرد: در بخش صنعت زنبورداری شهرستان خوی بیش از یک هزار ۴۰۰نفر فعال هستند وجود بزرگترین شرکت زنبورداری کشور در خوی این شهرستان را به قطب اول پرورش زنبور عسل و تولید درکشورمان تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول