اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح «علی‌یاوران» در ملایر/ توزیع ۱۵ هزار پرس غذا

مسئول هیات‌های مذهبی شهرستان ملایر از اجرای طرح «علی‌یاوران» در ملایر خبر داد و گفت: در این طرح ۱۵ هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

اجرای طرح «علی‌یاوران» در ملایر/ توزیع ۱۵ هزار پرس غذا

سید جلال موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: شهرستان ملایر با بیش از ۲۲۰ هیات مذهبی ثبت شده زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در دو بخش هیات‌های مذهبی برادران و خواهران در برنامه‌های دینی و مذهبی فعالیت داشته و در عرصه‌های مختلف پیشقدم بوده‌ است.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی ملایر در سال‌های گذشته در برگزاری برنامه‌های دینی و مذهبی، همکاری در برپایی موکب‌های اربعین حسینی‌، کمک‌ مالی و معنوی به همنوعان در حوادثی چون سیل و زلزله، همکاری با نهادها و ادارات در برنامه‌های مختلف شهرستان‌ فعالیت داشته‌ است افزود: با توجه به وضعیت کشور و ویروس کرونا رویکرد برنامه‌ هیات‌های مذهبی شهرستان از سال گذشته در ماه رمضان تغییر کرد.

مسئول هیات‌های مذهبی شهرستان ملایر افزود: با وجود تعطیلی برنامه‌های و اماکن مذهبی در کشور فعالیت این هیات‌ها نه تنها تعطیل نشد بلکه با همکاری بیشتر شاهد فعالیت‌هایی چون تهیه و توزیع اقلام بهداشتی‌، توزیع بسته‌های غذایی و کمک در ضد عفونی معابر شهر از سوی هیات‌های مذهبی بودیم.

وی از اجرای طرح « علی‌یاوران» برای دومین سال در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: امسال نیز با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و هیات‌های مذهبی شهرستان توزیع بیش از ۱۵ هزار پرس غذا در دستور کار قرار گرفت.

موسوی با بیان اینکه این طرح امسال از روز دوم ماه رمضان با طبح غذا در آشپزخانه دبیرستان سیفیه ملایر شروع شده و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد افزود: هر شب بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ پرس غذا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی طبخ و بین خانواده‌های محلات کمتربرخوردار و روستاهای محروم شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر شب از ماه مبارک رمضان دو مرحله توزیع غذا انجام می‌شود تأکید کرد: هزینه طبخ غذا در هر شب بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مسئول هیات‌های مذهبی شهرستان ملایر با بیان اینکه هر شب بیش از ۱۰ نفر از افراد در طبخ غذا همکاری دارند از مشارکت و همکاری بسیار خوب اداره اوقاف در این طرح تقدیر کرد و گفت: تعدادی از گروه‌های جهادی و حوزه علمیه خواهران در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شب‌های قدر تعداد غذای بیشتری در بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع می‌شود گفت: سال گذشته نیز این طرح برای اولین بار در شهرستان اجرا شد و ۲۲ هزار پرس غذا را توزیع کردیم.

موسوی با بیان اینکه طرح توزیع تعدادی بسته معیشتی در راستای کمک‌های مومنانه در دستور کار هیات های مذهبی شهرستان قرار دارد تصریح کرد: در صورت جمع‌آوری و کمک‌های خیرین توزیع بسته‌های معیشتی را در بین خانواده‌های نیازمند خواهیم داشت.

 انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول