اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

افزایش ۹ درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان اصفهان

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعداد داوطلبان ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری این استان نسبت به دوره پنجم ۹ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۹ درصدی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حیدر قاسمی در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان اظهار داشت: در مجموع هفت هزار و ۱۴۱ نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای روستاها و تیره‌های عشایری این استان ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه از مجموع ثبت نام شدگان هزار و ۸۵۷ نفر دارای سابقه عضویت در شوراها هستند، ادامه داد: ۵۷۹ نفر  داوطلب در مجموع زن و ۶ هزار و ۵۶۲ نفر مرد هستند.

وی اظهار داشت: هزار و ۷۲۹ نفر از ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی دیپلم، ۶۷ نفر حوزوی، ۲۱۶ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری، هزار و ۱۲۹ نفر لیسانس و ۴۲۱ نفر فوق دیپلم هستند.

قاسمی با بیان اینکه بقیه ثبت‌نام شدگان مدرک تحصیلی زیردیپلم دارند، خاطرنشان کرد: در روستای زیر هزار و ۵۰۰ نفر که شورای آن‌ها سه نفره است مدرک تحصیلی پایین‌تر از دیپلم هم قابل قبول است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: بیشترین تعداد داوطلبان در رده سنی ۳۵ تا ۶۰ سال هستند که ۷۶ نفر بالای ۷۵ سال و ۳۸۳ نفر زیر ۳۰ سال سن دارد.

وی تصریح کرد: مراحل رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در هیات‌های اجرایی بخش‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و سپس به هیات‌های نظارت تحویل داده خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: وظیفه و رسالت ستاد انتخابات استان‌ها هماهنگی، پشتیبانی، کمک، همراهی امورات در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان ادامه داد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهرها در هیات‌های اجرایی طبق برنامه و تقویم زمان‌بندی به پایان رسید و اسامی به هیات‌های نظارت تحویل داده شده است.

وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد انتخابات امروز گفت: فعالیت کمیته اطلاع‌رسانی در خصوص حضور و مشارکت، پیگیری مباحث قانونی توسط کمیته حقوقی، حضور سه نفر از فرمانداران و بخشداران در جلسات آینده، ورود به وضعیت شهرستان‌ها به لحاظ ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات تا براساس نقاط قوت و ضعف برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول