اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

صادرات یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی از زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته صادرات یک‌ میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی از زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

صادرات یک میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی از زنجان

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آنها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله کاری است که سال ۱۳۹۸ شورای جهانی صنایع ­دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در سال گذشته صادرات یک‌ میلیون و ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان به‌ صورت چمدانی و رسمی انجام شد و محصولات صنایع‌دستی زنجان ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه این استان فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند.

ارجمند گفت: صنایع‌دستی این استان ازجمله ملیله­ کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس و چرم به کشور ترکیه و ملیله نیز به  برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.

ارجمند ادامه داد: صادرات صنایع ­دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به راه‌اندازی دومین بازارچه صنایع دستی در زنجان گفت: این بازارچه در کنار نمایش صنایع‌دستی زنجان، مکانی برای تولیدکنندگان و فرصتی برای افزایش زمان حضور و توقف گردشگران در این استان محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در قسمتی از این بازارچه صنعتگران به تولید انواع صنایع‌دستی از جمله ملیله، حکاکی روی مس، ظروف مسی، چاروق، چاقو، چرم، جاجیم و میناکاری خواهند پرداخت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول