اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس‌من| انتشار نقشه جعلی لرستان از کجا آب می‌خورد؟/ مردم: وزارت‌کشور با شیطنت‌ها برخورد کند

ماجرای حذف بخشی از لرستان در نقشه ایران چند روزی است که به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فارس من تبدیل شده است، دغدغه‌ای که پس از انتشار چندین نقشه جعلی از خاک لرستان، داغ شد.

فارس‌من| انتشار نقشه جعلی  لرستان از کجا آب می‌خورد؟/ مردم: وزارت‌کشور با شیطنت‌ها برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس، ماجرای حذف بخشی از لرستان در نقشه ایران چند روزی است که به یکی از مهمترین دغدغه‌های مخاطبان فارس من تبدیل شده است، دغدغه‌ای که پس از انتشار چندین نقشه جعلی از خاک لرستان در نقشه کشوری، داغ شد.

هر چند این نقشه از سوی مسئولان استانی لرستان تکذیب شد اما شهروندان لرستانی تاب نیاورده  و پویشی در اعتراض به این اقدام ثبت کردند.  این شهروندان در این پویش خواستار این شدند: «چند وقتی است که برخی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از نقشه جعلی که بخشی از خاک لرستان در آن حذف شده است استفاده می‌کنند. این ماجرا باعث دلخوری مردم لرستان است و جا دارد جلوی آن گرفته شود تا منجر به بی‌اعتمادی و نارضایتی نشود.»

در همین رابطه سردبیر سوژه فارس من به خبرنگار ما گفت: گاها این نقشه‌های جعلی از لرستان دیده می‌شود که بخشی از خاک لرستان را حذف می‌کنند و این اقدام باعث تحریک مردم منطقه می‌شود.

وی افزود: بخشی از لرستان‌که حذف شده را در خاک استان دیگر قرار می‌دهند، آن قسمت نیز دارای رودخانه‌ها و یک سد است. این در حالی است که وزارت کشور حذف بخشی از این نقشه را تکذیب کرد.

این شهروند لرستانی اضافه کرد: ما از وزارت کشور می‌خواهیم که مانع تکرار چنین اقداماتی شوند. چرا که این تبعاتی دارد و به قصد تحریک قوم لر صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: متاسفانه برخی سازمان‌ها و ادارات نیز از این نقشه جعلی استفاده می‌کنند که به آن‌ها تذکراتی داده شد تا عامدا یا سهوا از نقشه فوق الذکر استفاده نکنند.

این مخاطب فارس من، با اشاره به بخش‌های حذف شده نقشه لرستان، خاطرنشان کرد: بخشی از شهرستان الیگودرز حذف شده است، در این نقشه ارتباط بین چهارمحال بختیاری و لرستان قطع می‌شود و اصفهان بین این دو قرار می‌گیرد که نقشه جعلی است. در واقع باید پیگیری شود که این چرا این نقشه در سازمان‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول