اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

به یاد ۲۹ فروردین ۶۷ بر روی عرشه ناو شهید ناظری/ آمریکا همان خونخوار دهه ۶۰ است

ویژه برنامه بزرگداشت شهیدان اسدالله رییسی و اسحاق دارا دو شهید شاخص رویایی مستقیم نظامی آمریکای جهانخوار با رزمندگان ایرانی در آبهای خلیج فارس امروز بر عرشه ناو شهید ناظری در آبهای خلیج فارس برگزار شد.

به یاد ۲۹ فروردین ۶۷ بر روی عرشه ناو شهید ناظری/ آمریکا همان خونخوار دهه ۶۰ است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امروز ۲۹ فروردین  سالروز شهادت شهیدان دارا و رئیسی در خلیج فارس به دست تروریست‌های آمریکایی است؛ شهدایی که در یک جنگ نابرابر در ۲۹ فروردین ۶۷ به شهادت رسیدند.

شهید اسحاق دارا یکی از جانبازان جنگ تحمیلی بود که در عملیات والفجر 4 در سال 1362 از ناحیه پا مجروح شده بود اما به فاصله کوتاهی از مجروحیت بار دیگر به صحنه‌های دفاع از کشور بازگشت.

 

شهید اسدالله رییسی نیز از بسیجیان ۸ سال دفاع مقدس بود که همگی رزمندگان هرمزگانی چیزی جز ایمان، شجاعت و خستگی‌ناپذیری و اخلاق سراغ ندارند.

در 29 فروردین ماه 67، تروریست‌های آمریکایی با حمله به سکوهای نفتی ایران از جمله سه سکوی سلمان، رشادت و نصر در آبهای خلیج فارس آنها را به آتش کشیدند و در همان روز با حمله به ناوچه جوشن و ناوشکن‌های سهند و سبلان با غرق ساختن آنها موجب شهادت 56 تن از غیورمردان نیروی دریایی ارتش شدند.

 

دلیرمردان سپاهی با قایق‌هایی کوچک اما با دلی استوار به یاری همرزمان خود در آبهای خلیج فارس شتافتند و از هیمنه دشمن نهراسیدند و در نبردی خیره کننده با گشودن آتش بی امان به سوی شناورها و واحدهای پرنده دشمن، حماسه بزرگی از مواجهه مستقیم با دشمن جهانخوار آفریدند.

 

در میانه‌های نبرد و به بیان شیرین سردار علی عظمایی فرمانده کنونی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، شناور حامل اسدالله رییسی و اسحاق دارا مورد اصابت موشک لیزری دشمن در می‌آید و آمریکایی‌ها که شدیدا از مقاومت و حمله دلیرانه شناورهای سپاه مستأصل شده‌ بودند با نهایت امکانات و تجهیزات نظامی به یگان‌های شناوری سپاه حمله ور شدند.

امروز همزمان با روز شهادت این دلیرمرد و در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و به یاد همه شهدای نیروی دریایی سپاه و نیروی دریایی ارتش، ویژه برنامه‌ای با حضور خانواده شهیدان رییسی و دارا و با حضور فرماندهان ارشد نیروی دریایی سپاه بر عرشه شناور شهید ناظری برگزار و محل شهادت این دلیرمردان در آبهای خلیج فارس نیز گلباران شد.

 

خاطره‌گویی از حیات این دو شهید بزرگوار، ذکر خاطره از روزهای مقاومت و اجرای سرود مقاومت از دیگر بخش‌های برنامه امروز بود که با شکوه ویژه‌ای بر روی عرشه شناور بزرگ شهید ناظری که توسط کشورمان ساخته شده، برگزار شد.

 

در بخشی از این برنامه، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه با تأکید بر وحدت عمیق میان ارتش و سپاه در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و میهن‌مان، یاد 56 شهید والامقام نیروی دریایی ارتش در 29 فروردین 1367 را نیز گرامی داشت و گفت: رمز پیروزی ما بر دشمن، وحدت و تبعیت از ولایت است که دشمن عمیقا از این دو عنصر در مواجهه با رزمندگان ایرانی می‌هراسد.

عکاس: محمد مهدی استوار و امیرحسین دروانه

انتهای پیام/ 88055/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول