اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کرونای چموش و شهر شلوغ یاسوج/روزی که از استادیوم به جای بیمارستان استفاده کنیم!

کرونا در پیک چهارم چموش و بی‌رحم شده اما علی‌رغم محدودیت‌ها شهر همچنان شلوغ و رفت‌وآمدها به مانند روزهای قبل از کرونا جریان دارد.

کرونای چموش و شهر شلوغ یاسوج/روزی که از استادیوم به جای بیمارستان استفاده کنیم!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کرونا در پیک چهارم چموش ‌و بی‌رحم‌تر شده و آمار فوت شدگان هم در کشور سه رقمی شده است. در استان کهگیلویه و بویراحمد هم شاهد مثبت شدن روزانه بیش از ۶۰۰ نفر و مرگ‌ های کرونایی هستیم.

مسئولان برای کنترل این شرایط و جلوگیری از روند افزایش مبتلایان، محدودیت‌هایی را اعمال کردند، ۱۱ روز از محدودیت‌های کرونایی که از ۱۸ فروردین در کهگیلویه و بویراحمد اعمال شده می‌گذرد اما شهر همچنان شلوغ و رفت‌وآمدها به مانند روزهایی که محدودیت اعمال نشده بود جریان دارد.

برخی کسبه و صنوف تعطیل کردند اما عده‌ای هم بدون توجه به محدودیت‌های اعمال شده باز هستند، متاسفانه پروتکل‌ها هم کاهش یافته است.

اما پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا مردم احساس خطر کنند و مراقب خود، خانواده و جامعه باشند، گفت: بزرگترین مشکل استان تجمعات است وقتی تجمعات ۵ هزار نفری داشته باشیم باید منتظر ابتلا افراد به کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مجاورت استان خوزستان وارد پیک چهارم بیماری شد، افزود: قبل از عید تعداد موارد مثبت ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر بوده اما بعد از عید موارد مثبت دو برابر شده و ۶۰۰ تا ۸۰۰ مورد شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه اگر روزانه ۸۰۰ مورد مثبت داشته باشیم ۱۶۰ نفر از این افراد در بیمارستان بستری می‌شوند،ضمن اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلا از دنیا می‌روند که با توجه به این آمار روزانه ۴ تا ۸ مورد مرگ خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های درمانی هر استانی از جمله کهگیلویه و بویراحمد محدود است، بیان کرد: شیراز قطب پزشکی کشور است اما بیمارستان‌های این شهر پر شده و بیماران را در استادیوم پذیرش کرده‌اند.

وی بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم مدیریت صحیح ستاد کرونا اما در صورت افزایش موارد بستری و پر شدن بیمارستان‌ها مجبوریم از استادیوم‌ برای بیماران استفاده کنیم.

این مسئول با تاکید و توصیه مجدد به مردم مبنی بر اینکه احساس خطر کنند، خاطرنشان کرد: مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از حضور در  تجمعات خودداری کنند.

**استاندار هم با هشدار به همه کسانی که در مراسم ها و برنامه های تشییع و تدفین کار خوانندگی و نوازندگی را بر عهده دارند گفت: در همه مراسم‌ها حضور نقاره زن‌ها و خواننده‌ها ممنوع است و هرجا چنین افرادی دیده شدند باید سریعاً دستگیر شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت یکی از استانهای همسایه که اکنون مجبور به استفاده از تختهای بیمارستانی در استادیوم‌های ورزشی هستند گفت: فارس با همه زیرساخت‌ها و با این همه تعداد پزشک و بیمارستان مجبور به چنین کاری شده با چه ادبیاتی باید با متخلفین در استان خودمان حرف بزنیم که وضعیت خوب نیست.

وی گفت: آنهایی که می توانند با رعایت کردن کمک کنند کار بسیار سختی نیست باید کاری کنیم که کادر درمان و پزشکان و پرستاران بتوانند استراحت کرده و فرصت ریکاوری داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول