اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جاده‌های سمنان همچنان کشته می‌گیرد/ چه خبر از ایمنی راه‌ها؟

سالانه افراد زیادی در استان سمنان در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و باید برای رفع مشکلات راه‌ها و نقاط حادثه‌خیز، برنامه مدون ارائه کرد.

جاده‌های سمنان همچنان کشته می‌گیرد/ چه خبر از ایمنی راه‌ها؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سالانه افراد زیادی در استان سمنان در تصادفات دچار مجروحیت می‌شوند و یا جان خود را از دست می‌دهند و باید برای کاهش تصادفات تدبیری اندیشید.

باید در کنار ایمنی خودروها، دقت در رانندگی و ...، مسؤولان هم برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان سمنان و همچنین رفع مشکلات و ایمنی راه‌ها برنامه مدونی ارائه دهند تا شمار قربانیان تصادفات کاهش یابد.

مدت‌هاست که مسؤولان مرتبط برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان سمنان وعده می‌دهند و به گفته آنها مشکلات ۳۵ نقطه حادثه‌خیز نیز رفع شده است؛ حال باید دید مسؤولان برای رفع سایر نقط حادثه‌خیز استان و ایمنی راه‌ها چه برنامه‌ای دارند.

شناسایی ۵۹ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان

رئیس پلیس راهور استان سمنان در این زمینه می‌گوید: در استان سمنان تصادفاتی که در سال گذشته منجر به فوت شد، نسبت به سال ۹۸، ۳۸ درصد کاهش داشت و همچنین در تصادفات جرحی ۱۹ درصد کاهش داشتیم.

موسی بزرگی بیان کرد: ۵۹ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان شناسایی شد که مشکلات ۳۵ نقطه رفع شده و مشکلات ۲۴ نقطه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۶ دوربین پلاک‌خوان در سمنان و ۱۹ دوربین در شاهرود وجود دارد، ادامه داد: ۳۰ دوربین نظارتی در سمنان، ۳۷ دوربین در شاهرود، ۳۵ دوربین در دامغان و هشت دوربین در گرمسار فعال است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان تصریح کرد: امسال ۱۲ ایستگاه کنترلی، ۳۹ تیم گشتی و ۷۸ نیرو راهبر برای اعمال محدودیت تردد در این استان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شد و محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه صبح برقرار است.

رفع مشکلات محورهای مواصلاتی؛ نیازمند برنامه 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این زمینه می‌گوید: برای رفع مشکلات محورهای مواصلاتی، باید برنامه مدون داشته باشیم.

منوچهر فخری گفت: گزارش‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات راه‌ها و جاده‌های استان سمنان ارائه می‌شود، باید تجزیه و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی مرتبط کارهای بسیاری را بر ای کاهش تصادفات انجام دادند، افزود: باید در این زمینه برنامه مدون و نگاه ویژه‌تری داشته باشیم.

فخری تکمیل نبودن دوربین‌های جاده‌ای استان سمنان را یکی از مهم‌ترین مشکلات دانست و گفت: باید هر چه سریع‌تر دوربین‌ها تکمیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه جاده‌های استان سمنان استاندارد لازم را ندارند، افزود: سه شاخص، راه، خودرو و راننده نقش به‌سزایی در تصادف دارند.

معاون عمرانی استانداری سمنان گفت: باید برای آزمون رانندگی سخت‌گیری کرد تا راننده تسلط کامل را برای رانندگی داشته باشد.

فخری از وجود ۵۹ نقطه حادثه‌خیز در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: مشکلات ۳۵ نقطه رفع شده است و به‌زودی مشکلات دیگر نقاط نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مواردی که در جلسه شورای تأمین مطرح شده است، باید پیگیری و گزارش آن به‌طور کامل ارائه شود.

شهرداری‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز تلاش کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه شهرداری‌ها باید برای رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش تصادفات برنامه مدون داشته باشند، اظهار کرد: مشکلات قریب به ۷۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز استان رفع شده است.

فخری با تأکید بر اینکه یکی از مباحث مهم شهرداری‌ها و مدیریت شهری حفظ جان مردم است، افزود: باید گزارشی از مشکلات نقاط حادثه‌خیز که تاکنون برطرف نشده ارائه شود.

وی بر نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی تأکید کرد و خواستار توجه جدی اصحاب رسانه به‌منظور تلاش در عرصه فرهنگ‌سازی در خصوص فرهنگ ترافیک از سوی آحاد جامعه شد.

وقوع ۱۶۱ تصادف منجر به فوت در جاده‌های سمنان

معاون پلیس راه استان سمنان در این زمینه می‌گوید: طی سال گذشته ۱۶۱ مورد تصادف منجر به فوت در جاده‌های این استان به وقوع پیوست که ۱۹۶ فوتی داشت.

 عبداللهی ادامه داد: در سال گذشته یک‌هزار و ۵۲۰ فقره تصادفات جرحی در استان سمنان به وقوع پیوسته است.‌

وی ادامه داد: در مجموع تصادفات سال گذشته، دو هزار و ۹۹ نفر مجروح شده و سه هزار و ۶۲۵ مورد تصادفات خسارتی در استان سمنان اتفاق افتاد.‌

معاون پلیس راه استان سمنان افزود: در مجموع در سال گذشته پنج هزار و ۳۳ مورد تصادف در این استان رخ داده است.

عبداللهی بیان کرد: بیشترین تصادفات استان سمنان در سه محور سمنان به دامغان، لاین جنوبی با ۳۵۸ مورد، دامغان به سمنان لاین شمالی با ۲۹۵ مورد و میامی به سبزوار با ۲۵۷ مورد بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیشترین فوتی در محورهای آرادان به سرخه در لاین جنوبی با ۱۸ نفر، میامی به سبزوار لاین جنوبی با ۱۵ نفر و لاین دامغان به سمنان ضلع شمالی با ۱۱ نفر بود.

معاون پلیس راه استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته ماشین‌های سواری با دو هزار و ۸۶۳، کامیون کشنده و تریلی با ۷۲۴ مورد وانت بار با ۵۷۹ مورد بیشترین تصادفات را در این استان داشتند.

عبداللهی اضافه کرد: در دو هزار و ۲۶۳ مورد از تصادفات استان سمنان، عدم توجه راننده به جلو، یک‌هزار و ۱۵۵ مورد عدم توانایی راننده وسیله نقلیه و در ۳۷۹ مورد عدم رعایت حق تقدم منجر به تصادف شده بود.

وی گفت: در سال گذشته ۶۳۰ مورد تصادف در ساعت ۱۶ تا ۱۸، ۵۱۵ مورد تصادف در ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۴۰۸ مورد تصادف در ساعت ۶ تا هشت صبح اتفاق افتاد و در نوروز امسال در مجموع ۳۳۲ مورد تصادف در استان سمنان را شاهد بودیم.

پیامک فرهنگی جایگزین جریمه محدودیت شبانه شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز می‌گوید: ممکن است اعمال قانون و جریمه برای اعمال محدودیت جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مؤثر باشد؛ اما در بلندمدت ما را دچار واکنش اجتماعی می‌کند.

امیر بینایی افزود: برای رسیدن به هدف باید فرهنگ‌سازی کرد و پیامک‌های فرهنگی را می‌توان جایگزین جریمه در زمان اعمال محدودیت‌های شبانه کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی برای فرهنگ‌سازی بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر صادقانه با مردم برخورد کنیم و مردم بدانند کارهایی که انجام می‌شود به صلاح آنها است، قطعاً کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان به‌صورت جدی پیگیر اجرای آیین‌نامه ماده ۴۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب سال ۱۳۹۵ در خصوص انضباط اجتماعی و ایمنی راه‌ها هستیم و در این آیین‌نامه هشت دستگاه اجتماعی و فرهنگی مجاب شدند تا اقداماتی را انجام دهند.

ایمنی راه‌ها جدی گرفته شود

نکته قابل تأکیدی که در این بین وجود دارد این است که توجه به ایمنی راه‌ها باید بیش از پیش موردتوجه قرار گیرد و رانندگان هم باید با دقت نظر بیشتری رانندگی کنند تا تصادفات کاهش یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول