اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر برگزاری انتخابات در قدس

کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین تأکید کرد که باید رژیم صهیونیستی موانع بر سر راه انتخابات در سراسر فلسطین اشغالی به ویژه قدس شرقی را از سر راه بردارد.

تأکید سازمان آزادی‌بخش فلسطین بر برگزاری انتخابات در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) شامگاه گذشته به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان نشستی برگزار کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، این کمیته در دیدار مذکور از جامعه بین‌الملل از جمله  سازمان ملل، اتحادیه اروپا، چین و روسیه خواست که در زمینه انتخابات فلسطین به رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند.

این سازمان تأکید کرد که باید رژیم صهیونیستی موانع بر سر راه انتخابات در سراسر فلسطین اشغالی به ویژه قدس شرقی را از سر راه بردارد.

ساف همچنین حمله نظامیان صهیونیست به محل نشست نامزدهای انتخابات فلسطین  بازداشت آنان یا جلوگیری از هر گونه فعالیت این نامزدها در قدس را محکوم کرد.

«حنا ناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات هم در این دیدار، گزارشی درباره اقدامات این نهاد برای برگزاری موفق انتخابات ارائه کرد تا بتوانند این انتخابات را در سراسر فلسطین به خوبی برگزار کنند.

ناصر تأکید کرد که بدون قدس، هیچ انتخاباتی در فلسطین برگزار نخواهد شد و رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه نمی‌تواند هیچ کاری انجام دهد.

ساف همچنین ضمن انتقاد از شهرکسازی صهیونیستها و تخریب منازل مردم فلسطین، تأکید کرد که این جنایات با قوانین بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه 2334 در تضاد است.

بر اساس این قطعنامه، شهرکسازی صهیونیستها مشروعیت ندارد و ملت فلسطین نیز حق دارد سرنوشت خود را تعیین کرده و کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی را تشکیل دهد.

رئیس تشکیلات خودگرداناواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از ۱۵ سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از ۱۶ سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.

وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول