اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

پیام تسلیت اصفهانی‌ها برای درگذشت سرداری که سراپا مجاهدت بود

آیت‌الله مظاهری از مراجع تقلید، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، استاندار اصفهان، مجمع نمایندگان استان اصفهان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان و بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف‌جهان و جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان؛ پیرامون شهادت سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی پیام تسلیتی صادر کردند.

پیام تسلیت اصفهانی‌ها برای درگذشت سرداری که سراپا مجاهدت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی، رزمنده اصفهانی دوران دفاع مقدس و جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سال‌ها همراه و همکار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، روز گذشته پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی؛ آسمانی شد.

سردار حجازی کارنامه‌ای درخشان از خود برجای نهاده است

آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت عروج شهادت‌گونه سردار حجازی بیان داشت: 

فقدان سردار سرافراز اسلام و انقلاب اسلامی، سردار سیدمحمد حسین‌زادۀ حجازی«رحمة‌الله‌علیه» موجب تأسّف و تأثر گردید.

این شخصیت مجاهد یکی از فرماندهان باسابقه و پرافتخار سپاه بود که در صحنه‌های مختلف دفاع مقدّس و دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت«علیهم‌السّلام» و در مسؤولیت‌های عالیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کارنامه‌ای روشن و درخشان از خود به یادگار نهاده است. رحمت و مغفرت و رضوان خداوند تعالی بر روح او و بر ارواح مطهّر همه شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی باد.

به همۀ بازماندگان و خاندان گرامی ایشان و به همرزمان و همکارانشان و به مردم شریف اصفهان که این سردار عزیز به این سامان تعلق دارد، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات ایشان و برادر شهیدشان و پدر بزرگوارشان را از خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

سردار حجازی در سلوک فردی و مدیریتی در راه و منش فرمانده شهید قدم بر می‌داشت

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پیامی به مناسبت عروج شهادت گونه سردار حجازی گفت: خبر درگذشت برادر عزیز سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی؛ جانشین فرماندهی نیروی قدس، موجب تأثر و تألم گردید.

وی اضافه کرده است: این مجاهد بزرگ و سرباز رشید اسلام، علاوه بر سال‌های خدمتگذاری در لباس مقدس سپاه، از همرزمان و همراهان و دوستان نزدیک شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی علی‌الخصوص در جبهه مقاومت به ویژه در لبنان بود و پس از شهادت حاج قاسم نیز در طریق جهاد، در جانشینی فرماندهی نیروی قدس، سربازی شایسته برای فرماندهی معظم کل قوا بود و در سلوک فردی، مدیریتی در راه و منش فرمانده شهید قدم بر می‌داشت.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در پایان این ضایعه اسف بار را به مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا، ملت شریف ایران، پاسداران و ایثارگران و تمامی هم رزمان به ویژه خانواده محترم آن مرحوم تسلیت عرض کرد و بیان داشت: در ایام معنوی ضیافت الله از خداوند سبحان برای آن مرحوم غفران واسعه الهی مسألت دارم و رجا واثق دارم روح مطهر آن بزرگوار در کنار برادر شهید و دیگر همرزمان شهیدش آرام خواهد گرفت.

سردار حجازی عمر خود را صرف ایثار و فداکاری در راه خدمت و دفاع از این مرز و بوم کرد

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز در پیامی، عروج ملکوتی سردار جانباز سید محمد حجازی را تسلیت گفت.

در پیام استاندار اصفهان آمده است: عروج ملکوتی سردار جانباز سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب تاثر و تألم خاطر گردید.

وی تأکید کرده است: این مجاهد بزرگ و سرباز دلاور و رشید اسلام، یار صدیق سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و از فرماندهان و مجاهدان برجسته هشت سال دفاع مقدس بود که عمر با برکت خود را در مسیر پاسداری از اسلام ناب محمدی(ص) و صرف ایثار و فداکاری در راه خدمت و دفاع از این مرز و بوم کرد.

رضایی این ضایعه بزرگ را محضر فرمانده معظم کل قوا، ملت شریف ایران به ویژه مردم شهید پرور استان اصفهان و سرداران همیشه سرافراز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان، خانواده مکرم و آحاد همرزمان وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی تسلیت و تعزیت عرض کرده و بیان کرد: در این ایام معنوی ضیافت الله از درگاه خداوند منان برای آن رزمنده خستگی‌ناپذیر که عمر خود را وقف مجاهدت فی سبیل‌الله کرد رحمت و غفران واسعه الهی و همجواری با همرزمان شهیدش و برای کلیه بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.

مجاهدت‌های ماندگار سردار حجازی مانند خورشیدی تابناک، راهگشا خواهد بود

مجمع نمایندگان استان اصفهان پیرامون عروج شهادت گونه سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: عروج شهادت گونه امیر آرام و متواضع، مجاهد نستوه و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی جانشین فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از یادگاران و فرماندهان دوران دفاع مقدس را به محضر مقام معظم رهبری، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معزز وی و همین‌طور مردم شهیدپرور استان اصفهان تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه این پیام عنوان شده است: مجاهدت‌های ماندگار آن مرد اخلاق و عمل و مبارزات خستگی‌ناپذیر سردار عالیقدر و ایثارگر در پاسداری از انقلاب و دفاع از استقلال و امنیت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، فرماندهی درخشان او در نیروی مقاومت بسیج، عمل و بصیرت مثال زدنی در سال ۸۸ و تجارب ارزنده در یاری‌بخشی به حزب‌الله لبنان و کمک به جبهه مقاومت اسلامی همگام با سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در عرصه مقابله با صهیونیسم و تروریسم تکفیری به کار گرفت، همواره برای جامعه اسلامی و انقلابی الهام بخش و به ویژه برای نسل‌های امروز و آینده این مرز و بوم آموزنده و به مانند خورشیدی تابناک، راهگشا خواهد بود.

در این پیام تصریح شده است: او در پنجم ماه مبارک رمضان و در سالگرد خروش عظیم مردم اصفهان به خیل عظیم همرزمان شهیدش، استاد اکبر پرورش، حاج حسین خرازی، حاج احمدکاظمی و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پیوست.

در پایان آمده است: نام، یاد و آرمان‌های بلند آن سردار فداکار و مخلص را گرامی می‌داریم و از درگاه خدای رحمان برای او حشر با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا و برای خانواده معظم و مردم شهیدپرور استان اصفهان و همرزمان مکرم وی، صبر در مصیبت و توفیق توأم با پاداش الهی طلب می‌کنیم.

سردار حجازی نقش بسزایی در یاری رزمندگان مدافع حرم داشت

سید محمد صادق ابطحی، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان به مناسبت عروج ملکوتی سردار سید محمد حجازی در پیامی تأکید کرد: ضایعه اسفناک عروج ملکوتی سردار سرافراز سپاه اسلام؛ مجاهد فی سبیل‌الله، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی، جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به محضر مبارک فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دام ظله؛ فرماندهان، پاسداران، بسیجیان و به ویژه خانواده معزز آن عزیز سفرکرده و مردم شهید پرور استان اصفهان تسلیت عرض می‌نمایم.

در ادامه این پیام آمده است: این فرمانده بسیجی -که سال‌ها توفیق آشنائی با او را از نزدیک داشتم- در طی سالیان متمادی در جبهه‌های حق علیه باطل چه در دوران دفاع مقدس و چه در سال‌های اخیر در لبنان و سوریه نقش بسزائی در یاری رزمندگان مدافع حرم و همراهی با سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز در مبارزه با تکفیری‌های داعشی داشت؛ ایشان از مدافعین سرسخت نظام بوده و در طول سال‌ها خدمت هم چون سربازی فداکار برای مقام عظمای ولایت و مورد وثوق معظم له بودخداوند روح مطهرش را با مولایش سیدالشهدا علیه السلام و دوستان شهیدش محشور گرداند.

زندگی سراسر مجاهدت سردار حجازی اسوه‌ای برای رویش‌های انقلاب خواهد بود

بنیاد مطالعات و پیشرفت نصف‌جهان نیز در پیامی در پی عروج ملکوتی سردار حجازی تأکید کرد: عروج ملکوتی بقیه السلف شهدای دفاع مقدس و مقاومت و یاور سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی؛ سردار شهید سید محمد حجازی  قائم مقام سپاه قدس و عضو هیأت امنای بنیاد نصف‌جهان را به پیشگاه مقام معظم رهبری؛ همسنگران و یاران آن شهید؛ دوستان و خانواده معزز و عموم مردم شهید پرور تسلیت عرض میکنیم.

در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید زندگی سراسر مجاهدت و اخلاص ایشان و خدمات و فعالیت‌های بی شائبه به نظام جمهوری اسلامی؛ سپاه پاسداران؛ نیروی مقاومت بسیج و نهضت مقاومت منطقه؛ اسوه‌ای برای رویش‌های انقلاب و نسل جوان خواهد بود.

جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان نیز با صدور بیانیه با تسلیت شهادت سردار حجازی تأکید کرد: مردان خدا در راه اعتلای اسلام عزیز، لحظه‌ای توقف ندارند و همواره در آن راه  تلاش می‌کنند.

این سید بزرگوار از زمره کسانی بود که جانانه و خستگی‌ناپذیر بیش ‌از چهار دهه در جبهه‌های حق علیه باطل، مجاهدت نمود. او چهره ماندگار و ستاره‌ای درخشان در فرماندهی دفاع مقدس و مرزهای اسلامی بود، چراکه او فرا مرز و جهان‌وطن بود. کمتر کسانی را مانند او با این ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌توان یافت.

در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است: او خدا مرد، مردمی، بی‌ادعا، بی‌نام ‌و نشان و بی ‌سر و صدا بود. جانبازی بود که در راه خدمت، به شهادت رسید. او ساده ‌زیست بود و سرباز فداکار و مخلص حضرت امام ‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود. در این راه، ثابت ‌قدم بود و جان‌فشانی‌ها نمود. او در مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی سر از پا نمی‌شناخت و باید گفت که حق بزرگی در این رابطه برگردن ملت ایران دارد.

پیشگامان انقلاب اسلامی بیان داشته‌اند: او از وارستگی‌هایی خاص و متانت و وقاری ویژه که مخصوص مردان خدا است برخوردار بود. در خانواده سیادت، رشد و پرورش ‌یافته بود. پدر ایشان حاج ‌آقا حسین حجازی، از مبارزین و یکی از همسنگران پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان بود. او مقارن و همزمان با رحلت پدر بزرگوارش، یعنی پنج رمضان، لبیک گوی حق شد.

خوب و زود به یار دیرینش حاج ‌قاسم سلیمانی پیوست که اوج وفاداری به سردار دل‌ها را در حیات و مماتش به همگان نشان داد. او امروز در آغوش برادر شهیدش که از فرماندهان دفاع مقدس بود، قرار دارد.

کمتر کسانی هستند که از چنین جامعیتی برخوردار باشند، ولی گمنام و ناشناخته. کلمات در دامنه قله وجودی او می‌لغزند و توان ماندن ندارند. نمی‌توان با این کلمات، او را وصف نمود.

در این پیام آمده است: او حضوری تأثیرگذار در لبنان و جبهه مقاومت داشت و مورد توجه خاص مقام‌ معظم رهبری و سید حسن نصرالله بود. در طول خدمت مقدس و درخشان خود در نیروهای مسلح مسئولیت‌های فراوانی بر عهده داشت. از جمله: فرمانده بسیج مستضعفین، رییس ستاد مشترک سپاه پاسداران، جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران، جانشین قرارگاه ثارالله، فرمانده نیروی قدس در لبنان و جانشین فرمانده سپاه قدس.

در پایان تأکید شده است: با قلبی آکنده از تأسف و تأثر، رحلت شهادت‌گونه این قهرمان جهاد و مبارزه را به رهبر معظم انقلاب، قاطبه پاسداران اسلام و خانواده معزز و مکرم ایشان بویژه حاج‌آقا مرتضی آرسته که از بستگان و نزدیکان ایشان و عضو فعال جمعیت پیشگامان انقلاب اسلامی اصفهان است، تسلیت می‌گوییم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول