اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهبود زیرساخت روستاهای قم در اولویت اصلی فرمانداری

فرماندار قم، خدمات رسانی و بهبود زیرساخت های روستایی را از اولویت های اصلی فرمانداری در سال گذشته معرفی کرد.

بهبود زیرساخت روستاهای قم در اولویت اصلی فرمانداری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی حیدری که امروز در برنامه «سلام قم» (پخش زنده آپارات) در بیان اقدامات و دستاوردهای فرمانداری قم در سال ۱۳۹۹ سخن می گفت با اشاره به فعال شدن چند معدن راکد در روستاهای قم اشاره و اظهار کرد: حل بهتر مشکلات قم ایجاب کرد تا این استان به ۱۵ محله تقسیم شود و در سال جاری نیز برنامه های خاصی در محله هایی مانند قلعه کامکار و قلعه کامکار اجرایی خواهد شد.

وی تعیین معین های اقتصادی را به عنوان یکی از اقدامات مهم فرمانداری قم در سال گذشته مورد توجه قرار داد و افزود: معین های اقتصادی شامل شرکت ها و افراد موفق در حوزه اقتصاد، توان ایجاد تحول در حوزه های اقتصادی را دارند و از این رو استفاده از ظرفیت آن ها باید در دستور کار باشد.

فرماندار قم همچنین خدمات رسانی و بهبود زیرساخت های روستایی را از اولویت های اصلی فرمانداری در سال گذشته و با توجه به دستور استاندار قم معرفی کرد.

وی همچنین به شیوع کرونا در سال گذشته در سراسر کشور و از جمله در استان قم توجه داد و خاطر نشان کرد: طرح محله محور شهید سلیمانی در قم نیز همزمان با سراسر کشور برای مبارزه با این بیماری و جلوگیری از شیوع بیشتر آن اجرایی شد.

وی افزود: بر این اساس، این طرح در قالب ۹۴ محله در سطح استان و در قالب سه کمیته نظارتی، حمایتی و مراقبتی پیگیری و اجرایی شد که البته قرار است این طرح با بازنگری و آموزش های جدید به فعالان حاضر در طرح مبتنی بر بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی از سر گرفته شود.

حیدری برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان، پیگیری اشتغال های خانگی و همچنین ادغام برخی اتحادیه های صنفی را از دیگر برنامه های انجام شده در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: راه اندازی کشتارگاه جدید جاهد در محدوده خارج از شهر از دیگر فعالیت های مهمی بود که بخشی از مشکلات کشتار دام در محدوده داخل شهر را از بین بُرد.

فرماندار قم در ادامه به طرح ساماندهی متکدیان با مسؤولیت فرمانداری و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: ۱۱ روزبازار در سطح قم فعالیت می کند که ارتقای استانداردهای بهداشتی عرضه و تقاضا در آن ها با همکاری شهرداری قم در دستور کار است.

وی تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا را با قوانین بالادستی از دیگر اقدامات فرمانداری قم خواند و گفت: این مصوبات در کمیته تطبیق فرمانداری با قانون انطباق داده می شود که بر این اساس، ۷۹۸ مصوبه در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول