اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشتمین تذکر به شهردار مشهد بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه‌خانه سیدی

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد امروز برای هشتمین بار به شهردار مشهد بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه‌خانه سیدی تذکر داد و با توجه به گذشت بیش از ۳۰ ماه، خواستار رسیدگی شهردار مشهد به این موضوع شد.

هشتمین تذکر به شهردار مشهد بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه‌خانه سیدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حاجیان شهری امروز در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، برای هشتمین بار به شهردار مشهد بابت تاخیر بیش از حد در اجرای پروژه تصفیه خانه سیدی تذکر داد و با توجه به گذشت بیش از ۳۰ ماه، خواستار رسیدگی شهردار مشهد به این موضوع شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد در متن این تذکر آورده است:

با عنایت به شرایط سخت و خشکسالی‌های متوالی در خراسان رضوی، کمبود منابع آبی برای تامین نیاز آبی بخش های کشاورزی صنعتی و آب شرب خانگی یکی از دغدغه‌های دائمی مدیریتی استان و به ویژه شهر مشهد است.

از آنجایی‌که شهرداری مشهد یکی از بزرگترین مصرف کننده‌های آب(حدد ۲۳ میلیون مترمکعب در سال) است، با شروع به کار شورای پنجم تامین منابع آبی پایدار در دستور کار کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد قرار گرفت تا همزمان با توسعه فضای سبز شهری که در این دوره بالغ بر هزار و ۵۰۰ هکتار است، منابع آبی پایدار برای تامین نیاز فضای سبز فراهم شود.

از جمله سیاست‌های اجرایی این امر استفاده از فاضلاب تصفیه شده پساب از طریق ساخت تصفیه‌خانه‌های محلی بود که مطابق با مصوبه مورخ ۱۵ فروردین ۹۶ مقرر شده است ۱۳ تصفیه خانه با ظرفیت حدود ۲۳۱ لیتر بر ثانیه به روش BOT در مشهد حداکثر طی مدت ۶ سال احداث شود که از جمله این تصفیه‌خانه‌ها، تصفیه‌خانه سیدی است که بر اساس قرارداد معاوضه مورخه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ شورای شهر مشهد، به‌عنوان پیمانکار پروژه ساخت تصفیه‌خانه محلی در منطقه سیدی معوض قسمتی از بدهی‌های سرمایه‌گذار(شرکت بین المللی ثابت کیش) بابت حقوق و عوارض پروانه مستحدثات ایجادی پروژه در تاریخ سوم دی ماه ۱۳۹۴ از طرف شهردار وقت مشهد به شرکت فوق ابلاغ و از همان تاریخ زمین پروژه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع جهت مطالعه و اجرای تصفیه خانه سیدی به انها تحویل و عملیات اجرایی پروژه که گفته میشود حدود ۷۰درصد پیشرفت داشته پروژه نیز اغاز شد.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد و تغییر نحوه همکاری با سرمایه‌گذار طبق مصوبه مورخه چهارم اردیبهشت ۱۳۹۷، مقرر شد شهرداری مشهد و شرکت تجارت بین المللی ثابت کیش نسبت به انعقاد قرارداد  احداث و بهرهبرداری از تصفیه خانه سیدی در قالب قرارداد اقدام کند اما: ۱-علی‌رغم گذشت بیش از ۳۰ ماه از تاکید شورای اسلامی شهر و توافق ۳۶ میلیاردی شهردار مشهد با شرکت ثاببت کیش، هنوز این تصفیه خانه فاقد قرارداد مشخص است.

۲- شرکت بین المللی ثابت کیش فاقد ساختار مشاور و پیمانکار ذی‌‌صلاح در اجرای تصفیه خانه است.

۳- نقشه‌های اجرایی تصفیه‌خانه هنوز برای بررسی‌های فنی لازم به شهرداری تحویل نشده است.

۴- تاخیر بسیار زیادی در روند ساخت و تحویل تصفیه خانه فوق پیش امده است.

۵- استفاده از برندهای چینی به جای برندهای معتبر جهانی در مشخصات فنی و عدم اجرای سیستم حذف بو و اجرای سیستم تصفیه لجن را شاهد هستیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول