اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشارکت 2هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از دو هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با اپیدمی بیماری کرونا مشارکت داوطلبانه داشته‌اند.

مشارکت 2هزار داوطلب هلال احمر کردستان در طرح پیشگیری از کرونا

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از دو هزار نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با اپیدمی بیماری کرونا مشارکت داوطلبانه داشته‌اند.

وی گفت: طی این مدت داوطلبان، جوانان و امدادگران عزیر جمعیت هلال احمر بیش از 15 هزار نفر روز خدمات بشردوستانه پیشگیرانه در مقابل این بیماری داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این اقدامات شامل ارائه آموزش‌های ویژه کرونا به پرسنل، اعضا و داوطلبان، ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌ها و وسایل اماکن نقلیه عمومی، تولید ماسک، دستکش و لباس‌های سرهمی توسط داوطلبان بوده است.

وی با ذکر این مطلب که طی یکسال گذشته همکاری پزشکان داوطلب جمعیت هلال احمر بسیار چشم گیر بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت 31 نفر از پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در این راستا بر اساس فراخوانی به پزشکان داوطلب جمعیت در سراسر کشور، جمعی از این عزیزان برای همکاری با کادر درمانی استان در بیمارستان‌های استان ارائه خدمت کردند.
وی افزود: طی یکسال گذشته 267 نفر از امدادگران و داوطلبان جمعیت به غربالگری و تب سنجی افراد در مبادی ورودی شهرها واماکن عمومی پرداخته و ماسک و مایع ضدعفونی را در بین مردم توزیع نموده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر وظیفه خدمات‌رسانی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار شهرهای استان کردستان را عهده‌دار بوده و در این مناطق به ارائه خدمات آموزشی، توزیع ماشک و مایع ضدعفونی پرداختند.

جلالی تاکید کرد: همچنین طی سال گذشته بیش از 200 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر در فعالیت خداپسندانه اهدا خون شرکت کردند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول