اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سهم مورد نیاز واکسن سالمندان در اختیار استان قرار داده شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: ۱۳۰ هزار سالمند در استان وجود دارد با توجه به اینکه این گروه سنی در فاز دوم واکسیناسیون قرار دارند و ۷۰ تا ۷۵ درصد از تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان مربوط به این گروه بوده، توصیه می‌شود وزارت بهداشت سهم مورد نیاز واکسن این تعداد از افراد جامعه را در اختیار استان قرار دهد.

سهم مورد نیاز واکسن سالمندان در اختیار استان قرار داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی  جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه با رسیدن آمار تعداد بستری شدگان استان به ۶۷۰ مورد، به ناچار باید به سمت استفاده از تخت‌های استقرار یافته در بیمارستان صحرایی برویم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با اعمال محدودیت‌های شدید که از هفته گذشته آغاز شده تا پایان این هفته شاهد کاهش روند شیوع این ویروس در سطح استان باشیم، تصریح کرد: اگرچه تاکنون ۹۵ درصد از مصوبات ستاد کرونا استان با همراهی و همکاری مردم به مورد اجرا گذاشته شده اما متاسفانه با وجود بسته بودن بازار و اصناف سطح شهر بازهم شاهد تردد بی شمار خودروها در سطح خیابان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در خصوص اعمال محدودیت‌های ترددی، خوشبختانه با همکاری کانون مساجد استان، تمامی مساجد این هفته به طور کامل تعطیل شده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، به غیر از بخش مواد غذایی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح استان تعطیل اعلام شده است.

حبیبی، سلامت مردم را اولویت تمامی کارها دانست و افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا حتی حضور کارمندان دولت را در تجمعات ممنوع اعلام کرده و در صورت مشاهده، متخلفان به تخلفات اداری معرفی خواهند شد.

وی به طرح منطقه بندی محلات قزوین اشاره و یادآور شد: این شهر به ۳۷ محله تقسیم شده و برای هر محله یک مدیر نظارتی به همراه یک قاضی در نظر گرفته شده تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اقدام به پلمب واحدهای صنفی متخلف کنند.

حبیبی با اشاره به وجود ۱۳۰ هزار سالمند این استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه این گروه سنی در فاز دوم واکسیناسیون قرار دارند و اینکه ۷۰ تا ۷۵ درصد از تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان مربوط به این گروه بوده، توصیه می‌شود وزارت بهداشت سهم مورد نیاز واکسن این تعداد از افراد جامعه را در اختیار استان قرار دهد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: طرح مراقبت در منزل که از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به صورت پایلوت کشوری اجرایی شده به خوبی مورد استقبال شهروندان قزوینی قرار گرفته اما تنها مشکل این بخش کمبود کپسول‌های اکسیژن است که هرچند تعداد قابل توجهی از سوی خیران استان خریداری و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده اما پیشنهاد می‌شود وزارت بهداشت از محل اعتبارات ستاد کرونا، اعتباراتی را برای خرید و توزیع آن در بین استان‌ها تخصیص دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول