اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سردار حجازی فداکاری همه جانبه برای اسلام را به ما درس داد/ جبهه های مقاومت هر روز یک اقدام اساسی در مقابل دشمنان انجام می دهند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهید حجازی نیز جز خیل این انسان‌های ارزشمند بود که هم در عرصه علم از مکتب امام صادق (ع) شروع کرد و هم در صحنه جهاد هر کجا که اسلام نیاز داشت این انسان دلاور در کنار دوستان و برادرانش فداکاری همه جانبه برای اسلام را به ما درس دادند.

سردار حجازی فداکاری همه جانبه برای اسلام را به ما درس داد/ جبهه های مقاومت هر روز یک اقدام اساسی در مقابل دشمنان انجام می دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر سردار حجازی اظهار کرد: بابت از دست دادن یک شخصیت بزرگ خدمت‌گزار در ایران و جهان اسلام اندوهگین هستیم. اما اصفهان با اهدای یک بزرگ مرد دیگر، برگ زرین دیگری به تاریخ این دیار افزوده شد؛ اصفهان خطه‌ای است که هم بزرگان علمی از این شهر بلند شده‌اند و هنوز هم این مسیر ادامه دارد و هم مردان بزرگ در عرصه جهاد از این دیار برخاسته‌اند که در طول تاریخ اسم آن‌ها مزین است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: شهدای بزرگ مکتب نبی مکرم اسلام (ص) از شهید محراب اشرفی اصفهانی گرفته تا شهید میثمی و ردانی‌پور جزو چراغ‌های برجسته بودند که چراغ علم و جهاد را به هم پیوند زدند.

وی افزود: این‌ها به همرا خود شخصیت‌های بزرگی را پروراندند و در میدان جهاد بروز و ظهور این شخصیت‌ها مشاهده شد؛ انسان‌های بزرگی چون شهیدان خرازی، همت و کاظمی و بیش از ۲۳ هزار شهید بزرگی که هر کدام پرچم‌های بلند افتخار این کشور شدند.

سردار قاآنی در ادامه بیان داشت: شهید حجازی نیز جز خیل این انسان‌های ارزشمند بود که هم در عرصه علم از مکتب امام صادق (ع) شروع کرد و هم در صحنه جهاد هر کجا که اسلام نیاز داشت این انسان دلاور در کنار دوستان و برادرانش فداکاری همه جانبه برای اسلام را به ما درس دادند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه در قبل از انقلاب اسلامی در صحنه مبارزه اگر خواسته باشیم در کشور نمونه‌هایی از مقاومت را مثال بزنیم، سردار حجازی جزو برجسته‌ترین آن‌ها است، گفت: قبل از انقلاب اسلامی مبارزه با رژیم طاغوت، در دوره انقلاب اسلامی جزو جلوداران و پر تلاش‌های جوان این سرزمین و به محض پیروزی انقلاب حضور در عرصه‌های سخت از سیستان و بلوچستان تا مناطق مختلفی که نیازمند خدمت بوده این استان افتخار داشته که جلودار بوده و شهید حجازی جزو این جلوداران بوده است.

وی با با بیان اینکه شهید حجازی در صحنه‌های نیاز دوره‌های دفاع مقدس هر کجا که لازم بود، حضور داشت، تصریح کرد: حضور ایشان در یگان‌های عملیاتی در مناطق مختلف مأموریتی از پایگاه منتظران شهادت در اهواز تا کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان، از قرارگاه‌های اولی که در جنگ تشکیل شد تا قرارگاه قدس نقش‌آفرینی می‌کرد.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهید حجازی در جبهه نمونه برجسته یک انسان مقاوم بود، بیان کرد: در یک دوره ۱۰ ساله فرمانده نیروی مقاومت بود و بسیج را به عنوان پشتوانه اساسی انقلاب اسلامی هدایت می‌کرد و در دوره آخر خداوند به این انسان باصفای با اخلاص توفیق داد که پای تربیت مقاومتی را از مرزهای کشور آن طرف‌تر بگذارد و در عرصه مقاومت بین‌الملل توفیق خدمت پیدا کرد و انصافاً حضور ایشان در صحنه های مقاومت بیرون کشور اثرگذار بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب ایشان را با این عنوان تفسیر کردند که عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یک‌سره درخدمت اسلام و انقلاب اسلامی داشت.
وی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند او در مسوولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران خدمت کرده و در همه آن‌ها سربلند و موفق بوده است، این‌ها سرمایه‌های شهید عالی مقام ما است که پس از یک عمر خدمت صادقانه و خالصانه رهبرش اینگونه او را تفسیر می‌کند و حتماً این تفسیر سرمایه بزرگ مردم اصفهان است که به این سرمایه بزرگ این تفسیر زیبا هم افزوده شد و حق هم برای سرزمینی که انسان‌های مخلص همچون شهید حجازی تربیت می‌کند، همین است.

سردار قاآنی بیان کرد: ای کاش شرایط بهداشتی در اصفهان با این محدودیت‌های موجود روبه رو نبود تا جایگاه ارزشی این شهید والامقام معلوم می‌شد و جایگاه ایشان به قدری بود که همه مردم اصفهان در این مراسم شرکت کنند، اما به دلیل محدودیت‌ها در همین حد کفایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه راه شهید حجازی در عرصه مقاومت همچنان استمرار دارد، تصریح کرد: مسیری را که شهید عالی مقام سلیمانی در میدان مقاومت گسترش دادند، شهید حجازی جزو رهروان واقعی آن راه بود و به خوبی آن را طی کرد و به دیگران آموزش داد و به حول قوه الهی این راه درخشان مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت و این مسیری است که خداوند قول به پیروزی این راه داده است و این مسیر هر روز با صلابت و موفقیت به جلو خواهد رفت و تنها جایی که مقداری برای نفس تازه کردن توقف می‌کند رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) است ولاغیر.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسدران خاطرنشان کرد: امروز جبهه‌های مختلف مقاومت از ایران اسلامی تا لبنان، عراق و سوریه و یمن فرزندان مقاومت را می‌بینید که از این مکتب درس گرفتند و هر روز یک اقدام اساسی در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام و در رأس آن‌ها آمریکا و رژیم خونخوار صهیونیستی انجام می‌دهند و این مسیر باعزت مقاومت است که همچنان به حول و قوه الهی تا رسیدن به حکومت جهانی امام زمان (عج) ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری است که در یک روز 300 شهید عالی مقام را تشییع کرده است، خاطرنشان کرد: همراهی خانواده‌های شهدا با شهید حجازی است که می‌توانست این شهید را در عرصه‌های مختلف همراهی کند تا این همه موفقیت به دست بیاید.

انتهای پیام/۳۲۱۲/ص۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول