اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رشد ۳ برابری تست‌ کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد/ ۴۰ درصد تست‌ها مثبت هستند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در زمان موج چهارم بحران کرونا نتیجه ۴۰ درصد تست‌های کووید در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مثبت بوده و این میزان رو به افزایش است که موضوعی به‌شدت نگران‌کننده است.

رشد ۳ برابری تست‌ کرونا در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد/ ۴۰ درصد تست‌ها مثبت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، دکتر محمدرضا کرامتی اظهار کرد: آزمایشگاه در تشخیص، پیگیری و دیگر جنبه‌های بیماری مؤثر بوده و اینگونه نیست که فقط در حوزه درمان کاربرد داشته باشد و در تمامی حوزه‌ها از جمله آموزش، پژوهش و غیره این نقش ملموس است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه پرسنل آزمایشگاهی نقش مؤثری در تشخیص و درمان به‌موقع ویروس کرونا داشتند، خاطرنشان کرد: در مدت همه‌گیری ویروس کرونا به نقش کلیدی فعالان آزمایشگاهی بیش از پیش پی برده شد و این گروه در خط مقدم تشخیص بیماری کووید-۱۹ بودند و در اندازه‌گیری فاکتورهای مختلف پیش‌آگاهی بیماران نقش موثری داشتند.

وی تصریح کرد: پس از اپیدیمولوژی بیماری کرونا لازم بود که آزمایشگاه به کمک کادر درمان بیاید و در این خصوص بررسی آنتی‌بادی‌های علیه ویروس کرونا را داشتیم و تمامی خدمات موردنیاز به نسبت هزینه‌های بالای دارویی و درمانی با کمترین هزینه ممکن ارائه شد.

کرامتی اضافه کرد: در تمامی بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و تمامی مراکز بهداشت آزمایشگاه داریم، ضمن اینکه آزمایشگاه‌های خصوصی و خیریه‌ای هم فعال است و کمبودی به لحاظ فضای آزمایشگاهی نیست.

رئیس آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه اولین مرکز آزمایشگاهی که کارهای تشخیصی کرونا را آغاز کرد بیمارستان امام رضا(ع) بود، گفت: در موج چهارم بحران کرونا روزانه ۱۵۰۰ مورد تست انجام می‌شود همچنین موارد غیرکرونایی روزانه هم بیش از ۲ هزار تست است.

وی افزود: نتیجه نمونه های آزمایشگاهی در موج چهارم تا این لحظه ۴۰ درصد مثبت بوده، اما میزان تست‌های مثبت رو به افزایش است که موضوعی به‌شدت نگران‌کننده است؛ همچنین میزان تست‌های روزانه آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) در زمان موچ چهارم بحران کرونا رشد ۲ تا ۳ برابری داشته که این موضوع هم بسیار نگران‌کننده است.

کرامتی ادامه داد: در بیمارستان امام رضا(ع) به جز تست‌های بیمارستان، از مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌های شهرستان‌ها هم نمونه دریافتی جهت تشخیص بیماری داریم و حجم کار پرسنل آزمایشگاهی این مرکز درمانی به مراتب بیشتر از سایر آزمایشگاه‌ها بوده است.

رئیس آزمایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که نسبت به توصیه‌ها و هشدارهای کرونایی بی‌تفاوت نباشند و همچنان ضمن ملزم دانستن خود به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک دیگران را هم به انجام این امر مهم تشویق کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول