اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید صالح بر هماهنگی با سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق

رئیس جمهور عراق در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، اوضاع عراق و منطقه را بررسی کرد.

تأکید صالح بر هماهنگی با سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو کرد.

صالح در این تماس تلفنی، اوضاع و تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه را بررسی کرد.

دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که صالح و گوترش تحولات سیاسی و امنیتی این کشور و ضرورت برقراری ثبات و حاکمیت قانون را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و خروج از بحران‌ها از طریق گفت‌وگو تأکید کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دو طرف همچنین ضرورت هماهنگی تلاش‌ها به منظور اجرای گفت‌وگوهای مشترک جهت تثبیت ارکان ثبات در منطقه را مورد تأکید قرار داده و گفتند که ثبات عراق و حاکمیت آن رکن اساسی برای امنیت کل منطقه و منافع ملت‌های آن است.

صالح و گوترش همچنین موضوع انتخابات پارلمانی عراق که قرار است اکتبر آینده برگزار شود، بررسی کردند و صالح هماهنگی و همکاری بین سازمان ملل و کمیته انتخابات عراق برای نظارت بر انتخابات و تضمین سلامت آن و نیز تضمین مشارکت گسترده مردمی در انتخابات را ضروری خواند.

گوترش نیز ضمن استقبال از تحولات مثبت در عراق بر حمایت از تلاش‌های این کشور برای تقویت امنیت و ثبات در عراق و یاری آن جهت مقابله با چالش‌های پیشرو در امر مبارزه با تروریسم و کاهش تبعات شیوع کرونا تأکید کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول