اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

طلسم توسعه کهگیلویه با تکمیل پروژه‌ها می‌شکند

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: طلسم توسعه شهرستان با تکمیل پروژه‌های زخمی شکستنی است.

طلسم توسعه کهگیلویه با تکمیل پروژه‌ها می‌شکند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت الاسلام وحدانی فر در گفت وگوی زنده از اینستاگرام بیانیه گام دوم را حیاتی‌ترین رسالت امروز کشور دانست و اظهار داشت: تبیین این مکتب رسالتی است که رهبر معظم انقلاب به دوش همه جوانان تکلیف محور گذاشته است.

امام جمعه دهدشت گفت: در این راستا هیات اندیشه ورز مشتکل از جوانان فعال مذهبی پرشور و با انگیزه در قرارگاه فرهنگی شهرستان شکل گرفت.

تربیت نیروهای انقلاب

وی تربیت نیروهای انقلاب را از جمله اهداف این قرارگاه خواند و افزود: با توجه به دلبستگی دشمن به فضای مجازی و توطئه هایی که یکی پس از دیگری در بستر شبکه های اجتماعی بکار می برد جوانان انقلابی باید در خط مقدم دفاع از ارزش ها و گام دوم در فضای مجازی باشند.

حجت الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه راهبری فرهنگی به عنوان یکی از مسایل مهم و محوری جامعه است، ادامه داد: امیدآفرینی در جامعه از دیگر توصیه های رهبری به ائمه جمعه در کنار رصد مشکلات و گوشزد کردن آنها خدمات تبیین شود تا با توجه روح دینی و نشاط معنوی جامعه احساس یاس نکند.

حمایت از تشکل های خودجوش مذهبی

وی گفت: تقویت ارتباط با جوانان، حمایت از تشکل های خودجوش هیأتی و مسجدی و ساماندهی مساجد از دیگر اهداف برنامه ریزی شده قرارگاه فرهنگی است که در سال 1400 تحقق خواهد یافت.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه توصیه رهبری به ائمه جمعه مبنی بر استفاده بکارگیری جوانان خوش فکر، خلاق و با انرژی در ستادهای نماز جمعه را یادآور شد و افزود: در هیمن راستا جوانگرایی در کادر ستاد نماز جمعه دهدشت مورد توجه قرار گرفته است.

وحدانی فر در خصوص راهکارهای توسعه شهرستان و مانع زدایی از تولید گفت: با برنامه ریزی انجام شده واحدها و کارخانجات تولیدی راکد شناسایی و با نشست کارشناسی نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بسیاری با نگاه توسعه‌ای و اشتغالزایی در شهرستان تعریف و زخمی شده است، گفت: طلسم توسعه کهگیلویه با تکمیل این پروژه‌ها شکستنی است.

وحدانی‌فر افزود: پتروشیمی با وعده اشتغال 700 نفر در سال 1386 کلنگ‌زنی شد، آبرسانی به اراضی دهدشت غربی در صورت بهره‌برداری 6 هزار نفر را به کار مشغول خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آبرسانی به چهار شهر با هدف تأمین آب شرب 240 هزار نفر در مناطق شهری و 300 روستای تابعه کلید خورد در حالی که قرار بود 36 ماهه تکمیل شود با گذشت 47 ماه تنها 30 درصد پیشرفت دارد.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه احداث سدها را نجات بخش زمین‌های تشنه و توسعه بخش کشاورزی دانست و گفت: سد آبریز در صورت راه‌اندازی علاوه بر ظرفیت ذخیره سالانه 160 میلیون متر مکعب آب زمینه اشتغال 100 هزار نفر را مهیا خواهد کرد با این حال این سد هنوز در مرحله مطالعات اولیه است.

وحدانی‌فر تصریح کرد: سد خاکی کوهبرد با عمر بیش از یک دهه همچنان در انتظار اعتبار خاک می‌خورد.این سد برای آبیاری 350 هکتار از زمین‌های پایین دست و اشتغال 700 نفر کلید خورده است.

وی ادامه داد: عدم ثبات مدیریتی از عوامل تأخیر در اجرای پروژه‌هاست طی هشت سال اخیر پنج نفر سکان مدیریت اجرایی شهرستان را بر عهده گرفتند با این روند فرصت تدوین برنامه برای توسعه ایجاد نمی‌شود.

 

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول