اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

روایت خانواده جنگ‌زده سوری «در همسایگی ماه»/«انبار» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد

مستند بلند «درهمسایگی ماه» که بیانگر زندگی روزمره یک خانواده جنگ‌زده سوری در بیمارستان حلب است، در بخش مسابقه جشنواره هات‌داکس ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مستند «در همسایگی ماه» به تهیه‌کنندگی‌ مرتضی شعبانی و کارگردانی رضا فرهمند، برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس و در بخش رقابتی رونمایی می‌شود.

این جشنواره، بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است و هر سال بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد به نمایش در می‌آید و حدود ۲هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور دارند.

«در همسایگی ماه» مستندی است که سعی دارد بانگاهی عمیق در زندگی روزمره یک خانواده جنگ زده در بیمارستان حلب، به روزنه‌های امیدبه زندگی در ذهن یک دختر نوجوان پرستار به نام جولی بپردازد.به گفته فرهمند، «بعد از یک ماه جستجو و پژوهش در حلب و نرسیدن به سوژه‌ای مناسب، با فردی به نام دکتر کریم آشنا شدیم، او دریچه ای جدید از اتفاقاتی نو را در سوریه برایمان باز کرد که سوژه فیلم با معرفی ایشان آغاز می‌شود و بدون هیچ تردیدی این فیلم، تولدش را مدیون حمایت‌ها و محبت‌های دکتر کریم و بهداری ایران درسوریه می‌داند.»

همچنین همزمان با حضور «درهمسایگی ماه» در جشنواره هات‌داکس از پوستر بین‌المللی این فیلم که نگین جواهری‌فر آن را طراحی کرده است، رونمایی شد. 

جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات‌داکس که قرار بود از 29 آوریل تا9 می (9 تا 19 اردیبهشت) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل بحران کرونا به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

رضا فرهمند در دو سال متوالی در جشنواره لوکارنو با فیلم‌های«نت‌های مسی یک رویا» و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» حضور داشته و جشنواره‌ها و جوایز متعددی را در عرصه بین‌الملل، با این دو فیلم تجربه کرده است.

 

 

 

* «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» در بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم فجر 

فیلم سینمایی «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» ساخته رومن بالایان در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

بالایان در فیلم جدید خود به ساخت اثری مملو از تصاویر شاعرانه، برگرفته از اشعار درخشان چهره‌هایی چون آنا آخماتوا، همت گمارده و با تکیه بر فیلمبرداری سیاه و سفید، تجربه‌ای نو را در کارنامه خود رقم زده است.

داستان فیلم سینمایی «ما اینجاییم، ما نزدیکیم» درباره پزشکی است که قادر به نجات جان عزیز خود نیست و برای نجات از روزمرگی و کسب آرامش، سفری دور و دراز را آغاز می‌کند تا در میانه راه، به زنی اثیری، برآمده از آب و از جنس اسطوره‌ها، بر می‌خورد. زنی که وجهی مشترک با پزشک دارد؛ وجهی مشترک به نام تنهایی...

«ما اینجاییم، ما نزدیکیم» برای نخستین بار در بخش مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم ورشو به نمایش درآمد و در جریان برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر، در بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت) حضور خواهد داشت.

سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.

 

 

 

* «انبار» بهترین فیلم جشنواره رومانی شد

 فیلم کوتاه «انبار» ساخته حسین ترک‌جوش در دوازدهمین حضور بین‌المللی خود، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه از جشنواره رویاپردازان رومانی شد.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره 18 ماه می در رومانی به شیوه آنلاین برگزار می‌شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از هامون سیدی، علی یعقوبی، محمدرضا هلال زاده، اودین روشن، فاضل قنادی، علی پیله ور، شیوا سرمست، وحیده اکبری نسب، مرتضی حسینی راد، وحیدباقری، حامد کریوند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول