اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ابتلای ۷۱ هزار و ۷۷۲ زنجانی به کووید ۱۹

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای یک هزار و ۶۷ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

ابتلای ۷۱ هزار و ۷۷۲ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۸ هزار و دو نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۶ هزار و ۳۳۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۶۳ هزار و ۷۷۰ مورد بوده است که یک هزار و سه مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۸۳۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۶۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۳ هزار و ۴۰۷ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۲۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۹ نفر از این مجموع جزو آمار روزانه بوده است.

در مرحله نخست ۱۰۰درصد واکسن‌های دریافتی کرونا تزریق شده است

پرویز قزلباش با اشاره به رتبه زنجان در رتبه بندی استانها در خصوص تزریق واکسن کرونا؛ گفت: براساس تعداد واکسن‌های تزریق شده رتبه بندی که منتشر شده درست نیست؛ سهمیه واکسن هر استان برطبق برنامه ریزی وزارت بهداشت و بر مبنای پرسنل بهداشت و درمان هردانشگاه، و تعداد بیماران صعب العلاج و جانبازان و... اختصاص می یابد؛ حدود ۵ هزار واکسن در اختیار استان قرار داده شده که همه اینها تزریق شده و استان زنجان در این زمینه قوی عمل کرده بر مبنای سهمیه اختصاص یافته و متناسب با افراد تحت حمایت در قسمت نخست ۱۰۰درصد تزریق شده است و قسمت دوم هم آغاز شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان  ظرفیت تخت‌های  موجود در استان را در حال حاضر ۲هزار و۳۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: ۸۵۰ تخت به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.که در شرایط بحرانی اگر لازم باشد تعداد تخت‌های کرونا  به یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و۴۰۰ تخت خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران داروی تزریقی رمدیسیور را از سلاح‌های در دست پزشکان در درمان کرونا برشمرد که به اندازه کافی نیز در استان موجود است.

قزلباش ادامه داد: استان زنجان در منطقه شمالغرب تنها مرکزی استانی است که کار توزیع واکسن کرونا به استان‌های اطراف را بر عهده دارد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصمیمات ستاد استانی کرونا را پیرو تصمیمات ستاد ملی کرونا دانست و گفت: همه تصمیمات کارشناسی شده است و در هر استان بر مبنای شرایطی که دارد، محدودیت‌ها و شرایط خاص اعمال می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تزریق واکسن برگ روه پزشکان نیز گفت: در فاز اول همه پزشکان و کادر درمان اعم از خصوصی و دولتی و بیمارستانها واکسینه خواهند شد و هیچ محدودیتی وجود ندارد و طبق برنامه ریزی در صورت مراجعه فرد واکسیناسیون صورت خواهد گرفت.

قزلباش با اعلام اینکه همه امتحانات با توجه به شرایط فعلی بیماری به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و دستورالعمل جدیدی نداریم مگر اینکه روند بیماری تغییر یابد،گفت: واکسیناسیون اطفال نیز طبق روال بدون هیچ محدودیتی در مراکز درمانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول