اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پیش‌بینی افتتاح ۱۰۰ واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ در منطقه ویژه اقتصادی کاوه

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه با اشاره به پیش‌بینی افتتاح ۱۰۰ واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ در این منطقه گفت: با توجه به رشد صنایع پیگیری‌های زیادی برای تأمین زیرساخت‌ها کردیم و کارهای خوبی نیز در سطح استان و کشور برای اجرای آنها صورت گرفت.

پیش‌بینی افتتاح ۱۰۰ واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ در منطقه ویژه اقتصادی کاوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، در نشست استاندار مرکزی، مدیران کل برخی ادارات استان و دیگر مسئولان استان و شهرستان که در دفتر محلی شهر صنعتی کاوه برگزار شد مشکلات این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه در این نشست با اشاره به قدمت پنجاه‌ساله شهرصنعتی ساوه گفت: با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، در سال ۹۰ راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی ساوه مصوب مجلس و فاز اجرایی آن آغاز شد که تا امروز علیرغم پایین بودن قدمت منطقه ویژه اقتصادی ساوه نسبت به سایر مناطق بالغ‌بر ۲۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذار واگذار شده و ۲۲ واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.

هاشمی با اشاره به پیش‌بینی افتتاح ۱۰۰ واحد تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۱ در این منطقه گفت: با توجه به رشد صنایع پیگیری‌های زیادی برای تأمین زیرساخت‌ها کردیم و کارهای خوبی نیز در سطح استان و کشور برای اجرای آنها صورت گرفت که سال قبل نیز ۳ طرح زیرساختی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این منطقه امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد گفت: متأسفانه در تأمین برق علیرغم مکاتبات صورت گرفته به مشکل خورده‌ایم و علیرغم پیگیری ۱۰ ساله راجع به احداث پست برق نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

هاشمی با بیان اینکه اگر به‌دنبال تولید و اشتغال هستیم باید با توجه به شعار سال موانع تولید را رفع کنیم گفت: باید به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر صنعتی کاوه توجه ویژه‌ای شود و با تأسیس دو پست جدید برق واحد‌های تولیدی جدیدی که قراراست افتتاح شوند دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل شهر صنعتی کاوه با بیان اینکه سهام‌داران شرکت شهرصنعتی کاوه سرمایه‌گذاری بدون بازگشت را قبول نمی‌کنند گفت: با توجه به اینکه ایجاد پست برق در این منطقه برای اداره برق بازگشت سرمایه از طریق فروش انشعابات و برق صنعتی خواند داشت و سودده نیز هست خواهان اجرای این پست توسط اداره برق و وزارت نیرو هستیم.

استاندار مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از تعهدات وزارت نیرو تأمین برق صنایع است گفت: تورم و گرانی و همچنین اعتبارات وزارت نیرو که در چند سال اخیر فشار زیادی به خاطر نپرداختن تعرفه‌ها و اعمال تخفیفات داشته از دلایل تأخیر در اجرای این پروژه بوده است.

سید علی آقازاده با بیان اینکه تکلیف وزارت نیرو در تأمین برق برای شهر صنعتی‌های شناخته شده و مطرح مشخص است گفت: با توجه به موارد مطرح شده پیشنهاد مشارکت در تأمین سرمایه ساخت این دو پست باید در هیئات مدیره شرکت شهر صنعتی کاوه مطرح شود و با توجه به اینکه می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری با بازدهی باشد با ایجاد یک فاینانس این طرح عملیاتی شود.

وی همچنین با بیان اینکه تأسیس واحد‌های تولیدی جدید در ساوه خوشایند است گفت: هرچقدر در جهت تولید و سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم می‌توانیم در خودکفایی، استقلال و دور زدن تحریم‌ها و رفع فشارها موفق عمل کنیم.

استاندار مرکزی در ادامه با بیان اینکه ساخت مسکن برای کارگران باید مورد بررسی قرار بگیرد گفت: عملیاتی شدن این طرح کمک شایانی به جذب و تأمین نیروهای کارگری می‌کند لذا باید با بررسی دستگاه‌های مورد نظر این طرح در صورت امکان عملیاتی شود.

در ادامه مدیران برخی صنایع با حضور در این جلسه به بیان مشکلات خود پرداخته و دستوراتی نیز در این زمینه صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول