اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از کشف یک تُن تریاک در منزل تا کشف ارز قاچاق در فرودگاه شیراز

فرمانده انتظامی فارس از کشف یک تُن تریاک و انهدام باند اصلی تهیه و توزیع آن در شیراز خبر داد.

از کشف یک تُن تریاک در منزل تا کشف ارز قاچاق در فرودگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام باند اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در شیراز و کشف یک تن تریاک در این شهرستان خبر داد.

رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای اقدامات مبارزه ای با عناصر ورود و توزیع محموله های مواد مخدر در سطح شهر شیراز و در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افراد قاچاقچی قصد دارند مقادیری مواد مخدر را با استفاده از خودروهای سواری وارد شهر شیراز و سپس توزیع کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، پلیسی و تلاش های شبانه روزی، در این رابطه یک منزل در شهر شیراز شناسایی و مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی مقام قضائی به آن مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن منزل، یک تن تریاک کشف و یکی از اعضای اصلی باند قاچاقچیان مواد مخدر نیز دستگیر شد، افزود: در این راستا خودرو پژو پارس متعلق به فرد قاچاقچی توقیف و تلاش برای شناسایی و دستگیری ۲ نفر دیگر از اعضای این باند ادامه دارد.

سردار حبیبی خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود هفت تن انواع مواد مخدر در سطح استان فارس کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.

کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی از ۶۰۰ نفر در قالب صندوق وام خانگی

جانشین فرماندهی انتظامی استان، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، کلاهبرداری که با تشکیل صندوق وام خانگی در شهرستان خرامه از اعضای صندوق مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

یوسف ملک زاده اظهار داشت: در پی دریافت چند فقره شکواییه مبنی بر کلاهبرداری از سوی یک زن در قالب راه اندازی صندوق خانگی در شهرستان خرامه، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دریافتند که افراد بیشتری نیز عضو صندوق مذکور هستند و به دلیل عدم اطلاع از کلاهبرداری، تاکنون برای طرح شکایت به هیچ مرجع انتظامی یا قضائی مراجعه نکرده اند.

جانشین انتظامی استان فارس بیان کرد: با تلاش مأموران انتظامی، متهم با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و تحویل مقام قضائی شد.

ملک زاده خاطر نشان کرد: متهم در سال ۹۸ اقدام به  راه اندازی صندوقی در شهر خرامه در قالب اعطای وام خانگی کرده و متقاضیان بدون هیچ گونه شناختی از صاحب صندوق، مبالغی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و در نوبت وام قرار می گرفته اند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: این زن کلاهبردار با به کارگیری شگردهای متقلبانه از جمله به این نحو که اعضا یکدیگر را ندیده و نوبت وام به صورت غیرحضوری به آنها اعلام می شده است، در ابتدای راه اندازی صندوق برای جلب اعتماد، به چند نفر وام اعطا کرده ولی به مرور مبالغ جمع آوری شده را در محل دیگری سرمایه گذاری می کرده است.

جانشین انتظامی استان فارس با بیان اینکه در تحقیقات اولیه و شناسایی شاکیان، مشخص شد که این زن تاکنون از ۶۰۰ نفر، حدود ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، خاطر نشان کرد: مردم به هیچ عنوان در این صندوق های بدون مجوز به بهانه دریافت وام شرکت نکنند و به سادگی وعده‌های دروغین این افراد را نپذیرند.

دستگیری ۴۵ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان طی ۴۸ ساعت گذشته، ۴۵ متهم تحت تعقیب را دستگیر و روانه دادسرا کردند.

فرج شجاعی بیان کرد: در اجرای دستورات قضائی و با هدف دستگیری مخلان نظم و امنیت و متهمان تحت تعقیب، شناسایی این افراد در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته، ۴۵ متهم تحت تعقیب را شناسایی و طی چند عملیات جداگانه آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در سوابق این افراد جرایمی همچون سرقت، حمل مواد مخدر، توهین و تمرد نسبت به ماموران، جعل و کلاهبرداری و ایجاد ضرب و جرح دیده می شود.

کشف ارز قاچاق در فرودگاه شیراز / متهم به جزای نقدی محکوم شد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: مسافر پرواز شیراز به مسقط که ۱۱۰۰ دلار آمریکا و ۶۹۰۰ ریال عمان را در کیف دستی خود جاساز کرده بود با هوشیاری مامورین در فرودگاه شیراز بازداشت شد.

غلامرضا سالاری افزود: طبق دستور العمل بانک مرکزی خروج ارز از کشور به میزان بیشتر پنج هزار یورو و معادل آن قاچاق تلقی می‌شود.

او گفت: نهایتا شعبه رسیدگی کننده، متهم پرونده را به ضبط مازاد ارز‌های مکشوفه و جریمه هفت میلیارد ریالی در حق دولت محکوم کرد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول