اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی به ساوه و زرندیه

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس از اختصاص ۹۵ میلیارد تومان برای رفع محرومیت از شهرهای ساوه و زرندیه خبر داد.

اختصاص ۹۵ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی به ساوه و زرندیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام محمد سبزی در نشست هم اندیشی بررسی مشکلات صنایع با تقدیر از اهتمام استاندار و مدیران کل در برطرف کردن مشکلات مردم و صنایع گفت: انتظار مردم ساوه هم با توجه به وجود فرمانداری ویژه این است که مدیران برای پاسخگویی به این شهر بیایند تا مردم برای برخی مسائل خرد و کلان طول مسافت را تا مرکز استان طی نکنند.

وی ادامه داد: خوب است که بعضا مشکلات در سطح شهرستان جمع آوری کنیم و در جلسه ای از مسئول مربوطه دعوت کنیم تا با حضور در شهرستان به حل یا برطرف کردن موضوع بپردازد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه جلسه مسکن سال گذشته در ابتدای تابستان سال گذشته باعث اخذ مجوز تعداد زیادی واحد مسکونی شد گفت: پی‌گیری های همان جلسه باعث صدور پروانه بیش از 2 هزار واحد مسکونی در طرح مسکن ملی شد که در کشور نیز نمونه است،متاسفانه علت افزایش حاشیه نشینی این بوده که از پتانسیل دولتی برای احداث مسکن به خوبی بهره نبردیم.

سبزی با تاکید بر اینکه حل سریع برخی موضوعات از ادامه دار شدن آن جلوگیری خواهد کرد، گفت: تعامل بین دستگاهی در سریع‌ترین زمان ممکن باعث می‌شود خیلی از مشکلات ایجاد نشود و برای آنها بدنبال راه درمان نگردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا آماده نشدن زیرساخت نباید بحث واگذاری ها صورت بگیرد افزود: باید قبل از واگذاری زمین و صدور مجوز برای شرکت ها و واحدهای تولیدی، ابتدا نسبت به تامین زیرساخت های لازم نظیر آب، برق و جاده اهتمام صورت بگیرد شود. 

نماینده مردم در مجلس افزود:  از معضلات آماده نبودن زیرساخت ها می‌توان به جاده ساوه به شهرصنعتی اشاره کرد که باعث ناراحتی کارگران شده است، حجم بالای ترافیک باعث تصادف و انتظار طولانی مدت برای حضور در سرکار است که باید این موضوع با احداث یک جاده دسترسی از میدان شهید سلیمانی تا خیابان اول شهرصنعتی مرتفع شود.

حجت الاسلام سبزی نبود مسکن را از مهمترین دلایل کمبود نیروی کار در سطح شهرستان دانست و افزود: وقتی کارگری می‌بیند که تمام درآمدش صرف مسکن می‌شود طبیعتا برای اشتغال به این شهر سفر نمی‌کند که همین امر باعث کاهش نیروی کار شده لذا باید با همکاری با شرکت ها و دولت نسبت به ایجاد مسکن ارزان قیمت برای کارگران اقدام کرد تا کارگران نیز مانند قبل ساوه را بعنوان مقصد اشتغال خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: بساری از شرکت ها در ساوه و زرندیه در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند و گفته اند در صورتی که زمین در اختیار آنها قرار بگیرد نسبت به ساخت مسکن برای کارگران خود اقدام خواهند کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس همچنین از اختصاص بودجه 19 هزار میلیارد تومانی مجلس برای رفع محرومیت در کشور خبر داد و گفت: در مجموع برای ساوه و زرندیه 95 میلیارد تومان از این بخش اختصاص یافته که سهم ساوه 70 میلیارد و زرندیه 25 میلیارد تومان است. 

سبزی افزود: تخصیص صد در صدی این بودجه کمک شایانی به رفع محرومیت در این دو شهرستان خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول