اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش ۵۶ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد در لایحه ۱۴۰۰/ برخورداری ۳ طرح آبی از محل ماده ۵۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در لایحه ۱۴۰۰ بودجه در نظر گرفته شده برای استان ۱۴۵۱ میلیارد تومان است.

افزایش ۵۶ درصدی بودجه کهگیلویه و بویراحمد در لایحه ۱۴۰۰/ برخورداری ۳ طرح آبی از محل ماده ۵۶

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شهابی‌نسب در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی متولی راهبری توسعه استان بوده و مسائل استان را از جنبه‌های مختلف رصد می‌کند، گفت: سازمان مدیریت به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی نقش ایفا می‌کند، امسال ۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  دبیری کارگروه امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری از دیگر وظایف این سازمان است، گفت: سند آمایش سرزمین استان نهایی شده است.

این مسئول به بودجه استان در ابتدای سال ۹۹ اشاره کرد و گفت:  اعداد و ارقام عمرانی  که در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود حدود ۹۳۲ میلیارد تومان بود که از منابع مختلف در قانون برای استان مصوب شد اما در طول سال از محل تهاتر و ردیف‌های مختلف به این اعداد اضافه شد و بودجه استان در پایان سال ۹۹ به ۹۴۳ میلیارد تومان رسید که تاکنون بالغ بر ۴۰ درصد معادل ۴۳۶ میلیارد تومان بودجه ۹۹ تحقق پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین دولت، ۴۳۱ میلیارد تومان برای زلزله سی‌سخت اختصاص داده که ۲۷۱  تسهیلات و ۱۶۱ اعتبارات بوده که به بنیاد مسکن استان ابلاغ شده است، ضمن اینکه اعتبارات طرح‌های ملی  تقریبا ۴۹۴ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون چیزی به اسم اعتبارات کرونا به استان ابلاغ نشده، گفت: علوم پزشکی پاسخ‌گوی جزئیات اعتبارات کرونا است.

این مسئول بیان کرد: در لایحه ۱۴۰۰ بودجه استان  ۱۴۵۱ میلیارد است که چیزی حدود ۵۶ درصد بودجه استان در لایحه رشد داشته است، این در حالی است که بودجه کل کشور ۲۰ درصد افزایش داشته است یکی از دلایل افزایش بودجه استان، عدم توسعه یافتگی  و اعتبارات نفت بوده که امیدواریم درآمدهای نفتی ما در سال ۱۴۰۰ تحقق یابد.

شهابی‌نسب بیان کرد: البته تاکنون مبلغ اعتبارات به استان ابلاغ نشده، پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته آینده بودجه ابلاغ شود که پس از استخراج در شورای برنامه‌ریزی از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما به  اطلاع‌ مردم رسانده می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه استان گفت : پروژه یاسوج سی‌سخت مدتی به دلیل  اختلاف بین وزارت راه و محیط زیست تعطیل بود اما خوشبختانه مشکل این پروژه مرتفع شده است.

شهابی‌نسب با اشاره به پیشرفت ۳۴ درصدی سد تنگ سرخ گفت: این سد اولین طرحی است که مجوز ماده ۵۶ قانون تنظیم مقررات دولت را گرفته، ضمن اینکه سد آبریز در کهگیلویه و طرح  تامین آب امامزاده جعفر دیگر طرح‌هایی است که از محل ماده ۵۶ برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول