اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتمام طرح‌های ارشاد اسلامی سرانه فضای فرهنگی کردستان را از میانگین کشور بالاتر خواهد برد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اتمام طرح‌ها و پروژه‌های ارشاد اسلامی شامل ساخت تالار مرکزی و 5 پلاتوی شهرستانی سرانه فضای فرهنگی استان را از میانگین کشوری بالاتر خواهد برد.

اتمام طرح‌های ارشاد اسلامی سرانه فضای فرهنگی کردستان را از میانگین کشور بالاتر خواهد برد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبیدالله رستمی عصر امروز در جریان بازدید نماینده ولی فقیه کردستان از مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج در سال 1382 به بهره‌برداری رسیده است تاکنون هیچ بازسازی در بخش‌های مختلف آن از جمله سالن اجتماعات آن که تجهیزات آن فرسوده شده، انجام نشده است.

وی افزود: این مجتمع دارای واحدهای مختلف از جمله کتابخانه ویژه بانوان، کردستان‌شناسی، امور قرآنی و امور مساجد، مجتمع دیجیتال، انجمن‌های نمایش و موسیقی و تالار شمشال و واحد‌های فرهنگی و هنری است.

وی در خصوص پروژه‌های در دست ساخت حوزه فرهنگ و هنر کردستان اعلام کرد: تالار مرکزی سنندج یکی از بزرگترین پروژه‌های در دست اقدام این حوزه است که با استانی و ملی شدن پروژه در طول سه سال گذشته از پیشرفتی ۴۰ درصدی و کلا ۶۵ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: همچنین 6 پلاتوی شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، قروه، مریوان و کامیاران و آمفی تئاتر روباز کامیاران در هفته دولت سال گذشته به بهره‌برداری رسید از جمله طرح‌های فرهنگی و هنری است، دو طرح ناتمام نیز در شهر سنندج یکی ساختمان اداره‌کل و مجتمع بانوان شهر سنندج است که از پیشرفت 10 درصدی برخوردار است.

رستمی اضافه کرد: بدون شک اتمام طرح‌ها و پروژه‌های ساخت تالار مرکزی و 5 پلاتوی شهرستانی سرانه فضای فرهنگی استان را از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد برد.

وی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره‌ها، همایش و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و اهدای کتاب اضافه کرد: ما در سال 99 با وجود کرونا و تحریم‌های ظالمانه اکثر برنامه‌های فرهنگی و هنری تکلیفی از جمله تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر استانی، هفته کتاب و جشنواره فیلم فجر را برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: اهدای کتاب بصورت رایگان به مناطق حاشیه شهرهای استان و کتابخانه‌های عمومی روستاهای کم برخوردار در دستور کار اداره‌کل و واحدهای شهرستانی بوده است و از سوی دیگر اجرای بیشتر برنامه‌ها از جمله نمایشگاههای هنرهای تجسمی به مناسبت‌های ملی و مذهبی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنبال کردیم.

رستمی در خصوص خدمات الکترونیکی اداره‌کل ارشاد اذعان داشت: کلیه مجوزهای صادره حوزه فرهنگ و هنر بصورت الکترونیکی و کاملاً رایگان ارائه می‌شود و همچنین تمامی کتاب‌های اهدایی این واحد بصورت رایگان در اختیار انجمن و مناطق حاشیه شهرها کتابخانه‌های عمومی روستاها قرار می‌گیرد.

وی درخصوص سوال نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر تعداد هنرمندان حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در حوزه نمایش با وجود فعالیت 24 گروه ثبت شده رسمی, حداکثر1500 نفر فعال حوزه نمایش داریم، در حوزه موسیقی در حال جمع آوری اطلاعات گروهای موسیقی سنتی و مدرن در سطح استان هستیم.

در ادامه این نشست با نماینده ولی فقیه در استان معاونین و کارشناسان امر هرکدام براساس حوزه کاری خویش گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی و کمبودهای موجود ارائه کردند.

تاکید بر افزایش حقوق کارکنان حوزه فرهنگ و هنر، لزوم حمایت بنیادهای خیریه از حوزه فرهنگ وهنر و حمایت از سینما شیدای سنندج و سینما کردستان مریوان برای ساخت و بازسازی مجدد و شکوفایی برنامه‌های مذهبی گردشگری مذهبی و اقتصاد هنر استان از جمله موارد مطرح شده توسط کارشناسان اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان بود.

در پایان با حضور نماینده ولی فقیه در استان از واحدهای کتاب،  واحدهای مختلف فرهنگی و هنری اداره‌کل ارشاد و مجتمع دیجیتال بازدید و با مسوول مجتمع دیجیتال  در خصوص فعالیت‌های داخلی و خارجی گفتگو کرد.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول