اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

گذر از فروردین با روند نزولی بازار سرمایه/ ناظر بازار مانع از افت سنگین «سصفها» پس از بازگشایی شد

بازار سرمایه این هفته را با تداوم شاخص نزولی علیرغم تغییر دامنه نوسان به پایان رساند و رکورد منفی‌ترین فروردین تاریخ بازار سهام به ثبت رسید، معاملات نماد سصفها هم که پس از انتشار خبر افزایش قیمت سیمان، روز چهارشنبه بازگشایی شده بود توسط ناظر بازار تأیید نشد.

گذر از فروردین با روند نزولی بازار سرمایه/ ناظر بازار مانع از افت سنگین «سصفها» پس از بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، روز دوشنبه ۳۰ فروردین معاملات بازار سهام با سرخ‌پوشی نماگرها همراه بود هر چند که کاسته شدن از شدت عرضه‌ها باعث شد بیشتر نمادها از کف قیمتی فاصله بگیرند و حتی در محدوده مثبت به کار خود پایان دهند، در این روز ارزش معاملات خرد نسبت به روز قبل رشد تقریباً دو برابری را تجربه کرد شاخص کل در انتهای روز ۸ هزار واحد به عقب بازگشت و به عدد ۱.۲۱۶ میلیون واحد کاهش یافت.

سه‌شنبه ۳۱ فروردین به لطف تداوم تحرکات مثبت در نمادهای بازار به ویژه گروه بانکی شاخص کل سبز پوش شد هر چند که در بیشتر نمادهای کوچک همچنان شدت عرضه باعث پا برجا ماندن صف فروش شد، شاخص کل سه‌شنبه با رشد ۲۸۰۱ واحدی به عدد ۱.۲۱۹ واحد و ارزش معاملات خرد بورس هم با رشدی محسوس نسبت به روزهای قبل به ۲۵۱۶ میلیارد تومان رسید.

علیرغم رشد روز سه‌شنبه، روند نزولی بازار از ابتدای سال باعث شد رکورد بیشترین افت تاریخ در ماه فروردین با کاهش ۶.۷ درصدی شاخص کل به ثبت برسد؛ چهارشنبه اول اردیبهشت، بازار کار خود را با افزایش یک درصدی دامنه نوسان آغاز کرد و دامنه نوسان منفی از منهای ۲ به منهای ۳ تغییر کرد.

افزایش دامنه نوسان که با هدف افزایش نقدشوندگی بورس انجام گرفت در روز اول نتوانست مفید باشد و شاخص کل با افت ۱۲ هزار واحدی در ارتفاع ۱.۲۰۷ هزار واحدی رسید که نسبت به روز پایانی هفته قبل کاهش ۳۶ هزار واحدی را نشان می‌دهد؛ واقعه مهم این روز بازگشایی عجیب نمادهای سیمانی پس از افشای خبر افزایش نرخ سیمان بود زیرا علیرغم انتشار این خبر که باعث رشد قابل توجه سود در اکثر این نمادها می‌شود،کشف قیمت اکثر نمادها در محدوده منفی صورت گرفت و حتی در برخی از این نمادها افت ۵۰ درصدی قیمت را نشان می‌داد.

بازگشایی نمادهای سیمانی نشان داد جو بازار به شدت هیجانی و منفی است و سهامداران بیشتر از ترس افت بیشتر قیمت‌ها سعی دارند با قبول ضرر از بازار خارج شوند و به اخبار مثبت و افزایش سودآوری شرکت‌ها واکنش نشان نمی‌دهند، افزایش دامنه نوسان هم که پس از مدت‌ها کش و قوس بالأخره اجرایی شد نتوانست گره معاملات را باز کند و به نظر می‌آید بازار منتظر افت بیشتر قیمت‌ها است.

ناظر بازار مانع از بازگشایی سصفها شد/ رشد ۲۵ درصدی سود خالص زگلدشت

سیمان سپاهان با نماد سصفها که از انتهای سال قبل در اکثر روزها صف فروش داشت و به دلیل پایین بودن حجم معاملات قیمت پایانی آن هم تغییر چندانی نمی‌کرد، روز چهار شنبه پس از انتشار افشای الف به دلیل افزایش نرخ سیمان بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد؛ این بازگشایی با افت سنگین قیمت سهم همراه شد و قیمت کشف شده کاهش ۳۷ درصدی قیمت را نشان می‌داد، ناظر بازار این افت قیمت را مانند برخی دیگر از نمادهای سیمانی تأیید نکرد تا بازگشایی سهم به روز شنبه و احتمالاً با محدودیت دامنه نوسان موکول شود.

انتشار صورت‌های مالی سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ نماد زگلدشت در روز سه‌شنبه دیگر رویداد در بین نمادهای استان بود، کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در این گزارش سود ۲۰۸ تومانی را برای سال ۹۹ با سرمایه قبلی به ثبت رسانده،که ۲۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

بررسی روند قیمتی نمادهای استان در انتهای این هفته افت قیمت را در اکثر آن‌ها نشان می‌دهد؛ فولاد روز چهارشنبه قیمت پایانی ۱۲۱۱ تومان را به ثبت رساند که نسبت به هفته قبل افت ۷.۵ درصدی را نشان می‌دهد، هفته آینده این نماد حمایت محدود ۱۲۰۰ تومان را در پیش رو دارد که در صورت واکنش به آن می‌تواند تا محدوده ۱۳۰۰ تومان رشد کند؛ فجر با ثبت قیمت پایانی ۵۵۲۷ تومان و بازده هفتگی منفی ۶.۳ این هفته را به پایان رساند، شپنا انتهای هفته با قیمت پایانی ۱۱۱۲ به کار خود پایان داد که نسبت به هفته قبل کاهشی نزدیک به ۱۰ درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول