اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اردیبهشت خاطره‌ها و پویشی برای گفتن و نوشتن از شهید مشتاقی

اردیبهشت برای خانواده شهید مشتاقی پر از خاطره است و همزمانی ماه تولد و شهادت شهید مدافع حرم حسین مشتاقی، اردیبهشت را برای آنان اردیبهشت خاطره‌ها ساخته است.

اردیبهشت خاطره‌ها و پویشی برای گفتن و نوشتن از شهید مشتاقی

خبرگزاری فارس مازندران ـ مریم نظری|  همکارانش او را به نام حسین مشتاق صدا می‌زدند و یکی از عادت‌های همیشگی‌اش قرائت هر شب زیارت عاشورا و مداحی بود که نشان از ارادت و اشتیاق به امام حسین(ع) داشت.

بعضی از اسامی عجیب با انسان عجین می‌شوند و عجیب در زندگی و سرنوشت انسان‌ها اثرگذار هستند و آنان را به سمت و سویی می‌کشانند که عاقبت‌شان ختم به خیر شود.

شهید مدافع حرم حسین مشتاقی، اهل شهرستان نکا مازندران از جمله شهدایی است که عجیب با نام و اسم خود عجین شده بود و به واسطه اسمی که داشت و یا حب و دوستی که با اهل بیت(ع) در دلش بود؛ در مسیر اهل بیت و شهدا، عاشورایی شد.

شهید مدافع حرم حسین مشتاقی از پاسداران جان برکفی بود که همراه با ۱۳ تن از شهدای خان‌طومان در مسیر دفاع از اهل بیت(ع) به جرگه شهدا پیوست و آنچنان که همرزمان و همکارانش می‌گویند به حسین مشتاق در بین همکاران معروف بود و هیچ‌گاه زیارت عاشورا و زمزمه یا حسین(ع) از او دور نشده است و عجیب است که در سالروز میلاد امام حسین(ع) به‌دنیا آمد، حسینی زیست و در راه اهل بیت(ع) در دفاع از حرم بی بی زینب(س) و در مصاف با داعشی‌ها در سوریه به شهادت رسید.

و حالا در دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تولدش، رونمایی از کتابی برای شهید مدافع حرم حسین مشتاقی، با نام "مشتاق الحسین(ع)" رقم خورده است و همه آمدند تا در بیعت دوباره با حسین مشتاقی راهش را ادامه داده و نام و پیامش را جهانی کنند.

مشتاق‌الحسین(ع) مصداق غنی فرهنگ اصیل اسلامی و سبک زندگی تراز انقلاب

 گروه جهادی ـ  فرهنگی کتاب‌آرا فریدونکنار از جمله گروه‌های جهادی پای کار در استان مازندران است که در راستای غنی‌سازی فرهنگ اسلامی و انقلابی در طول سال‌های گذشته اقدامات موثری را انجام داده است و آنچنان که مسؤول گروه جهادی فرهنگی کتاب‌آرا می‌گوید: از سه سال گذشته پویش کتابخوانی به همت این گروه جهادی با هدف توسعه و ترویج کتاب خوب در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون ۲۳ عنوان کتاب بالغ بر ۳ هزار جلد کتاب به مردم عرضه شده است.

"سیدمحمد حسینی" مسؤول گروه جهادی فرهنگی کتاب‌آرا که مسؤول کانون پرورش فکری فریدونکنار هم هست؛ همزمان با ماه مبارک رمضان و همراه با گروهی از همکاران و همراهانش، دومین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را برای رونمایی از کتاب " مشتاق‌الحسین(ع)" انتخاب کردند تا در کنار رونمایی از این کتاب که به بیان زندگی شهید مدافع حرم حسین مشتاقی می‌پردازد تولد ۳۶ سالگی این شهید والامقام را در کنار خانواده و در جوار مزار این شهید بزرگوار را گرامی بدارند.

می‌گوید: در پویش کتابخوانی، کتاب را می‌خریم، می‌خوانیم و امانت می‌دهیم تا ضمن مطالعه کتاب که باید در جامعه نهادینه شود و کتاب‌های ارزشی بیش از گذشته در دسترس افراد قرار گیرد؛ امانت دادن کتاب که در سال‌های اخیر مغفول مانده است؛ احیا شود.

حسینی کتاب «مشتاق‌الحسین(ع)» را از مصادیق غنی فرهنگ اصیل اسلامی و سبک زندگی تراز انقلاب می‌داند و به خبرنگار فارس می‌گوید: مطالعه این کتاب و آشنایی با سیره و روش این شهید جوان انقلابی را به همگان پیشنهاد می‌کنم تا همه ما ضمن آشنایی با سیره و روش شهید بزرگوار شهید مدافع حرم حسین مشتاقی، در احیای شهیدانه زیستن و سبک زندگی اسلامی  و همچنین نهادینه کردن مطالعه و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها تلاش کنیم.

آشنایی جامعه با فرهنگ شهید و شهادت مهمترین انتظار خانواده شهدا

مادر شهید مدافع حرم حسین مشتاقی، با همان صلابت و استواری همیشگی برای جوانان آرزوی عاقبت‌بخیری دارد و نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب، نظام و اسلام از دغدغه مهمش است.

"سکینه صادقی" به خبرنگار فارس می‌گوید: اردیبهشت برای ما ماه خاطره هاست و خیلی خوشحالم که در سالروز ولادت حسین آقا با حضور گروه جهادی فرهنگی کتاب‌آرا از فریدون‌کنار و نویسنده کتاب مشتاق الحسین(ع) «زینب بابکی» ضمن رونمایی از این کتاب با حضور دوستداران شهید تولد وی را برگزار می‌کنیم.

وی معتقد است که شهدا احتیاجی به کتاب و شناخته شدن ندارند و جامعه نیاز دارد تا در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و شهدا آشنا شوند و با سبک زندگی شهدا آشنا شوند.

صادقی گفت: شهید من حسین آقا مشتاقی روز دوم اردیبهشت سالروز سال ۱۳۶۴ مصادف با میلاد امام حسین(ع) به دنیا آمد و ۱۶ اردیبهشت هم با شهادت به دنیای واقعی برگشتند و اکنون هم انتظار داریم تا جوانان و نوجوانان و نسل جدید امروز جامعه باید از زندگی شهدا درس بیاموزند و در مسیر شهدا حرکت کنند تا ارزش‌های انقلاب و اسلام حفظ شود و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه نهادینه شود.

راه‌اندازی پویش مطالعه کتاب مشتاق‌الحسین(ع)

"زینب بابکی" نویسنده کتاب " مشتاق‌الحسین(ع)"  که خود در مجموعه فرهنگی برای شهدا کار می‌کند؛ در مورد علت نگارش این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: در یک مجموعه فرهنگی با برخی از همرزمان شهدا کار می‌کردیم و بعد از شهادت شهدای ما در خان‌طومان سوریه تصمیم گرفتیم برای این شهیدان کتاب بنویسیم.

وی معتقد است؛ برای شهدا گفتن و نوشتن کافی نیست و باید همه این نوشته‌ها به دست مخاطبان برسد تا همگان با زندگی شهدایی و سبک زندگی آنان آشنا شوند و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند "ما فقط دلمان به این خوش نباشد که حالا کتابی را تولید کردیم؛ سعی کنید کتاب را بتوانید به ذهن مخاطبین برسانید" می‌گوید: در همین راستا همه تلاش ما برای رساندن کتاب به دست مخاطبان است.

نویسنده کتاب " مشتاق‌الحسین(ع)" افزود: همزمان با ولادت شهید مدافع حرم حسین مشتاقی در روز دوم اردیبهشت که همزمان با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلابی و همچنین سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین بصیر از فریدون‌کنار است، پویش "مشتاق‌الحسین" را برای معرفی و عرضه این کتاب آغاز کرده‌ایم تا به یاری خداوند و نگاه شهدا در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت و سبک زندگی اسلامی و اهل بیتی در بین جوانان و نسل جدید همت شود.

 

بابکی در مورد انتخاب نام کتاب شهید مشتاقی هم می‌گوید: همکاران سپاهی‌اش می‌گویند؛ عادت‌های همیشگی‌اش قرائت هر شب زیارت عاشورا و مداحی بود که نشان از ارادت و اشتیاق به امام حسین(ع) داشت و به همین دلیل نام "مشتاق‌الحسین" برای کتاب انتخاب شد.

 

 

 

 

امروز اگر چه حسین مشتاقی و حسینی‌ها فراوانی در بین ما نیستند؛ اما با شهادت این شهدا حسین‌ها فراوانی روییده است و نسل چهارم انقلاب، تراز از قبل در پای ارزش‌ها و آرمان‌های نظام ایستاده است و اجازه نخواهد داد تا دست نامحرمان به آب و خاک و ناموس این مملکت برسد.

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول