اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

شیب ابتلا به کرونا در اصفهان همچنان صعودی است/ بیمارستان صحرایی ارتش برپا شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شیب ابتلا به کرونا در استان نه تنها با وجود محدودیت‌ها متوقف نشد بلکه همچنان رو به افزایش است.

شیب ابتلا به کرونا در اصفهان همچنان صعودی است/ بیمارستان صحرایی ارتش برپا شد

آرش نجیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: همچنان با روند افزایش ابتلا به کرونا در استان اصفهان روبه رو هستیم، در فروردین ماه شیب بسیار تند بود و همچنان این افزایش را داریم، در فروردین ماه ۹ هزار و ۵۳۲ بیمار در بیمارستان‌های ۲۲ شهرستان استان بستری شدند که از این تعداد هزار و ۳۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر اساس آمار و ارقام در فروردین ماه شرایط بسیار بدی را تجربه کردیم و شیب ابتلا به کرونا نه تنها با وجود محدودیت‌ها متوقف نشد بلکه همچنان رو به افزایش است، افزود: روزانه بیش از ۳۸۰ بیمار بستری و بیش از ۳۵۰ بیمار نیز در روز ترخیص می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها گفت: کلینیک‌های سرپایی کمک اساسی به بیمارانی که نیاز به دارو دارند، اما شرایط‌شان، شرایط بستری نیست، می‌کند و روزانه بیماران به این کلینیک‌ها مراجعه و داروهای خود را دریافت می‌کنند و دوران استراحت و قرنطینه را به جای اشغال تخت بیمارستان در منزل طی می‌کنند.

نجیمی با بیان اینکه کلینیک‌های سرپایی سبب شد تخت برای بیماران نیازمند وجود داشته باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه شیب ابتلا به کرونا هنوز متوقف نشده و همچنان با روند افزایشی روبه رو هستیم، امروز با کمک ارتش یک بیمارستان صحرایی ۱۰۰ تخته خوابه که قابلیت افزایش تا ۱۲۰ تخت را دارد، جنب بیمارستان الزهرا (س) افتتاح می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه این بیمارستان ظرفیتی برای افزایش تخت‌های بیمارستانی است، عنوان کرد: شناسایی مبتلایان و افرادی که در تماس با آن‌ها بوده‌اند از طریق بهداشت در حال انجام است.

وی با هشدار به مردم برای جدی گرفتن کرونا گفت: این محدودیت‌ها هنوز نتوانسته به صورت مؤثر تغییری در روند ابتلا ایجاد کند، ضرورت دارد مردم محدودیت‌ها را جدی‌تر بگیرند، امیدوار هستیم اگر شرایط محدودیت‌ها تغییر کند، مقداری جلوی شیب گرفته شود، اما هنوز تغییر مثبتی به لحاظ آمار مشاهده نکرده‌ایم.

نجیمی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان بیان کرد: تمام شهرستان‌ها و بیمارستان‌های آن‌ها درگیر هستند، اما خود شهرستان اصفهان بسیار درگیر است و بروز بیماری بسیار بالا است، آمار بستری در بیمارستان‌های شهرضا، داران، فلاورجان و نجف‌آباد بالا است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیشترین بیمار کرونایی در بیمارستان‌های الزهرا و غرضی اصفهان بستری هستند، افزود: بیمارستان الزهرا ۵۵۰ بیمار دارد و تا ۱۵۰ بیمار دیگر در این بیمارستان ظرفیت داریم، بیمارستان صحرایی سپاهان شهر هم هنوز ظرفیت دارد، اما شیب به شکلی است که نیاز به تخت‌های بیشتر را طلب می‌کند و مجبور هستیم تخت‌های بیشتری را اختصاص دهیم.

وی با اشاره به علایم شایع کرونا گفت: در این شرایط هر علامت سرماخوردگی باید به عنوان کرونا در نظر گرفته شود ضمن اینکه در بعضی از بیماران علایم گوارشی شیوع بسیار بالایی دارد.

نجیمی با اشاره به زمان پایان یافتن موج چهارم کرونا بیان کرد: نخست باید شیبی که به سمت بالا می‌رود را متوقف کنیم، هنوز توقفی در این شیب دیده نمی‌شود و زمانی که شیب متوقف شد به اندازه همین مدت زمانی که این تعداد بیمار مبتلا شدند، زمان نیاز است که به وضعیت معمول بازگردیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: مردم وضعیت را جدی بگیرند با وجود وضعیت بحرانی استان هنوز بعضی از مردم وضعیت را جدی نمی‌گیرند، با ایجاد بیمارستان صحرایی و تعداد بیماران بستری که از ۲ هزار ۵۰۰ نفر گذشته وضعیت باید برای مرم و مسؤولان بیش از پیش جدی گرفته شود، امیدوار هستیم با جدیت مسؤولان و با حساسیت مردم و قوی شدن واکسیناسیون بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ر۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول