اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست

سرپرست دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به لزوم ساخت کتابخانه‌های مجازی برای عشایر گفت: بدلیل نبود زیر ساخت لازم نمی توانیم آن طورکه شایسته است، به این مردم خدمات ارائه دهیم.

زیرساخت لازم برای ارائه خدمات آنلاین کتابخوانی فراهم نیست

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سجاد محمدیان سرپرست دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در رابطه با طرح کتابخانه عشایری به برنامه «صبح وگفتگو» رادیو گفت‌وگو گفت: فراخوان این طرح تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

وی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را سازمانی غیردولتی دانست که باید به تمام شهروندان ایرانی اعم از عشایر ارائه خدمت کند.

محمدیان بدیهی‌ترین مسئله در امر کتاب و کتابخوانی را ایجاد دسترسی به این کالای فرهنگی برای عشایر عزیز کشورمان عنوان کرد و افزود: بدلیل نبود زیرساخت لازم نمی‌توانیم آن طور که شایسته است، به این مردم خدمات ارائه دهیم.

به گفته وی ساخت کتابخانه برای عشایر بدلیل کوچ کردن آن‌ها معنا ندارد و لذا تنها گزینه موجود، ایجاد کتابخانه‌های سیار و متحرک است و ویژگی‌های این کتابخانه‌ها هنوز برای ما محل پرسش است.

محمدیان  ادامه داد: با مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان، از اواخر سال گذشته فراخوانی را منتشر و از کلیه فعالان صنعتی و معماران و نیز اهالی فرهنگ در خواست کردیم، سوال ما را در باب «کتابخانه مناسب عشایر» پاسخ دهند.

سرپرست دفتر پژوهش و آموزش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ابعاد این کتابخانه سیار را حدود ۴۰ الی ۶۰ متر مربع تخمین زد و افزود: برنامه‌های فرهنگی، نمایش و آموزش چند رسانه‌ای و نیز ارائه خدمات اینترنت بر پایه امکانات پشتیبان دولت الکترونیک در این کتابخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

محمدیان با تاکید بر اینکه این کتابخانه‌ها یک بسته فرهنگی خواهند بود، گفت: طرح مذکور توسط جامعه طراحان و معماران مورد استقبال قرار گرفته است و بارها در شبکه‌های اجتماعی نشر پیدا کرده است.

محمدیان معیارهای این طرح را چنین برشمرد: امکان حمل و نگهداری ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ کتاب باید فراهم باشد و مکانیزم باز و بسته شوندگی باید بدرستی در این سازه استفاده شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارسال آثار تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و اطلاعات بیشتر در سایت نهاد موجود است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول