اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمیسیون امنیت ملی مجلس تا لغو کامل تحریم‌ها کوتاه نمی‌آید/ انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عراقچی امروز در جلسه کمیسیون برای ارائه گزارش حضور خواهد یافت و قطعاً نظر مجلس بر لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی در زمان۳ تا ۶ ماهه خواهد بود.

کمیسیون امنیت ملی مجلس تا لغو کامل تحریم‌ها کوتاه نمی‌آید/ انتخابات در زمان مقرر برگزار می‌شود

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده برای ارائه گزارشی از روند مذاکرات فراخوانده شده است.

وی گفت: نظر مجلس بر طبق قانون راهبردی لغو تحریم‌ها این چنین است که تیم مذاکره کننده تنها با مجوز مجلس می‌تواند تعهد به بازگشت تعهدات برجام را به طرف مقابل بدهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: سیاست نظام بر این اصل استوار است که تمام تحریم‌ها باید لغو شود تا طبق شاخص‌ها راستی‌ آزمایی و با اطمینان مجلس از گزارش ارائه شده توسط دولت مبنی بر راستی آزمایی‌ها مجوز بازگشت به برجام داده می‌شود.

الهیان افزود: تیم مذاکره کننده نمی‌تواند تعهدی به طرف مقابل بدهد و راستی آزمایی سریع هم مورد قبول مجلس نیست، طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس برای راستی آزمایی لغو تحریم‌ها حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز است.

وی بیان اینکه اگر آمریکا و کشورهای ۴+۱ بخواهند تحریم‌ها را تعلیق کنند مورد قبول مجلس نیست، تصریح کرد: اگر گزارش تیم مذاکره کننده بیانگر این سیاست تعلیق موقت باشد و همه تحریم‌ها لغو نشود مجلس با ادامه مذاکرات مخالفت خواهد کرد و اگر خلاف این عمل شود مستنکفین قانون مستجب مجازات خواهند بود.

برگزاری انتخابات طبق روال قانونی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره زمان برگزاری انتخابات گفت: فعلاً جلسه‌ای درباره اظهارت اخیر رئیس جمهور نبوده و انتخابات طبق موعد مقرر و براساس روال قانونی انجام خواهد شد.

الهیان افزود: به نظر می‌آید که روحانی به دنبال خرید زمان برای پیش بردن مذاکرات است آن هم با مصرف انتخاباتی و چون مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده و دولت تأکید داشتند که اگر در این مذاکرات طرف مقابل شروط ایران را بپذیرد مورد قبول و در غیر این صورت استمرار آن بی‌نتیجه بوده و با توجه به این شرایط روحانی به دنبال خرید زمان است تا با تعویق انتخابات بتواند در لوای آن ناکارآمدی‌های دولت ۱۱ و ۱۲ را پوشش دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۷۸/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول