اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

امنیت ملی افغانستان سفر رییس سازمان سیا به این کشور را تایید کرد

رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، در نشست خبری مسوولان ارشد امنیتی به صورت ضمنی سفر سری رییس سیا به افغانستان را تأیید کرد، اما درباره آن توضیح نداد.

امنیت ملی افغانستان سفر رییس سازمان سیا به این کشور را تایید کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان گفت که همه واحدهای آموزش‌دیده ویژه ضد تروریسم که زیر نظر سازمان (سیا) آمریکا فعالیت می‌کردند، مدت‌ها پیش به امنیت ملی منتقل شده‌اند.

 احمدضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، امروز شنبه، چهارم اردیبهشت، در نشست خبری مسوولان ارشد امنیتی به صورت ضمنی سفر سری رییس سیا به افغانستان را تأیید کرد، اما درباره آن توضیح نداد.

وی گفت که تهدید تروریسم رفع نشده است و امنیت ملی افغانستان با همه سرویس‌های اطلاعاتی جهان در ارتباط است و ممکن است دیگران نیز به کشور سفر کنند.

رسانه‌های خارجی گزارش داده‌اند که ویلیام برنز، رییس سازمان سیا آمریکا، به افغانستان به صورت سری سفر کرده است. منابع به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که رییس سیا در این سفر دو واحد آموزش‌دیده ویژه ضد تروریسم را از میان شش واحد، به دولت افغانستان انتقال داده است.

با این حال احمدضیا سراج، رییس امنیت ملی گفت، انتقال واحدهایی که زیر نظارت مشترک امنیت ملی افغانستان و سی‌آ‌ی‌ای فعالیت می‌کردند، قبلاً صورت گرفته است. به گفته او، سی‌آی‌ای در آموزش و تجهیز این واحدها نقش داشت و از همان ابتدای تهداب‌گذاری یک پروژه مشترک بود و در این مورد بحث‌های جدیدی وجود ندارد.

رییس عمومی امنیت ملی افغانستان گفت که همه قطعات «۰۱، ۰۲، ۰۳ و کی‌پی‌اف» به امنیت ملی انتقال داده شده‌اند، به صورت مطلق در ساختار امنیت ملی فعالیت می‌کنند و مربوط امنیت ملی هستند. به گفته او، از عملیات این واحدها نیز امنیت ملی در برابر مردم مسوول است و کار آن‌ها زیر نظارت و مدیریت امنیت ملی پیش می‌رود.

در این نشست، محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش و سرپرست وزارت دفاع ملی، نیز گفت زمانی که او معاون امنیت ملی بود، واحدهای ویژه ضدتروریسم به امنیت ملی سپرده شده بود. ضیا تأکید کرد که نباید زیر تأثیر تبلیغات «آی‌اس‌آی» رفت؛ زیرا حملات پیچیده دشمن را همین واحدها خنثا می‌کنند و آن‌ها «ملیشه» نیستند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول