اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کرایه تاکسی و اتوبوس گران می‌شود/ نرخ افزایش کرایه اطلاع‌رسانی خواهد شد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس مراحل قانونی را طی کرده است، گفت: هیچ راننده‌ای اعم از آژانس، اتوبوس، وون‌های درون شهری قبل از مصوب شدن افزایش کرایه مجاز به دریافت کرایه اضافی از مسافران نخواهند بود.

کرایه تاکسی و اتوبوس گران می‌شود/ نرخ افزایش کرایه اطلاع‌رسانی خواهد شد

فرهاد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی زنجان طی دو هفته اخیر اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی به دلیل موج چهارم کرونا  تعطیل شده است و قبل از این تعطیلی روزانه ۴۴۰ هزار تومان به عنوان هزینه استهلاک و  سوخت به رانندگان ناوگان  پرداخت می‌شد.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان ادامه داد: در حال حاضر به دلیل تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی این مبالغ پرداخت نخواهد شد و در عوض مبلغی به عنوان کمک معیشت به رانندگان پرداخت خواهد شد که فعلا مبلغ آن کارشناسی نشده است.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و ون گفت: رانندگان  تاکسی موظف هستند که در شرایط فعلی بدلیل بیماری کرونا تنها  سه نفر سوار کنند.

رفیعی اضافه کرد: رانندگان ون نیز باید با نصف ظرفیت اسمی مسافر سوار کنند و  همشهریان می‌توانند در صورت مواجه با عدم رعایت نکات بهداشتی در ون و تاکسی‌ها و مسافر اضافی با شماره تلفن‌های ۳۳۷۷۹۲۰۱-۳۳۷۷۹۲۰۲-۳۳۷۷۹۲۰۳ تماس بگیرند.

 وی با اذعان به اینکه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی  به دلیل مسائل اقتصادی و معیشت تحت فشار هستند و بعضا به این دلیل اقدام به  سوار کردن مسافر اضافی می‌کنند، ادامه داد: افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس مراحل قانونی را طی کرده و به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری زنجان تاکید کرد: هیچ راننده‌ای اعم از آژانس، اتوبوس و ون‌های درون شهری قبل از مصوب شدن افزایش کرایه مجاز به دریافت کرایه اضافی از مسافران نخواهند بود و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از توزیع چندین نوبت ماسک و الکل از ابتدای شیوع  ویروس کرونا در شهر زنجان خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر الکل و ماسک به ارزش ۳۵۰میلیون تومان در بین رانندگان تاکسی و ون توزیع شد که این اقدام جزو وظایف سازمان نیست و تنها به منظور فرهنگ‌سازی بین شهروندان اجرا می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه ۵۴۰ تاکسی در شهر زنجان مجهز به دستگاه بارکد خوان شده‌اند از شهروندان خواست: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از بارکد خوان استفاده کرده و پرداخت‌های خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با اشاره به اینکه شهروندان زنجانی برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان برای سوار شدن به وسایط نقلیه عمومی حتما از ماسک استفاده کنند، گفت: تاکسیرانی با چهار نفر بازرس توان کنترل ۵۰۰ هزار شهروند زنجانی  را ندارد.

رفیعی با اشاره به اینکه اکیپ‌های سیار برای ضدعفونی کردن تاکسی‌ها اضافه شده است، گفت: با شیوع ویروس کرونا ضدعفونی تاکسی‌ها در ترمینال در دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می‌شد که در حال حاضر با اوج گرفتن بیماری کرونا چهار اکیپ سیار در مناطق  چهارراه سعدی، سبزه‌میدان، سعدی جنوبی و تقاطع مسگرها در دو شیفت اقدام به ضدعفونی کردن تاکسی‌ها می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول