اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

از مسؤولان انتظاری نداریم چون به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند/فرهنگ و ارشاد جاجرم عملاً تعطیل است!

مسؤول هنرهای نمایشی جاجرم گفت: شهرستان جاجرم با داشتن چند گروه تئاتر از حمایت‌های استانی و شهرستانی بی‌نصیب مانده، این شهرستان خانه فرهنگ ندارد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عملاً تعطیل است.

از مسؤولان انتظاری نداریم چون به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند/فرهنگ و ارشاد جاجرم عملاً تعطیل است!

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، مهدی فخرانی متولد شهریورماه ۱۳۶۲ از سال ۱۳۹۰ به‌صورت جدی تئاتر را شروع و بیش از ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیت دارد. 

وی در جشنواره‌های مختلف استانی، قرآن و عترت، جشنواره دانشجویی ققنوس و دفاع مقدس در بخش‌های کارگردانی، بازیگری طراحی صحنه و لباس مقام‌های اول تا سوم را کسب و در حال حاضر ۵ سال است مسئول هنرهای نمایشی در شهرستان است.

مسؤول هنرهای نمایشی جاجرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جاجرم اظهار کرد: اولین بار در دوران دانش‌آموزی در سال ۸۴ به سالن تئاتر رفتم و جرقه علاقه به تئاتر در ذهن من روشن و در همان سال‌ها اولین نقش را هم گرفتم.

وی گفت: تئاتر را از سال ۹۰ به‌طورجدی دنبال کرده و در حال حاضر مسئول هنرهای نمایشی شهرستان و گروه هنری ققنوس هستم.

مسؤول هنرهای نمایشی جاجرم افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا در روز چندین اجرا داشتیم و خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبین گرفته‌ایم به‌طوری‌که نگاه نسل جوان به مقاومت و دفاع مقدس تغییر کرده بنابراین ما تئاتری‌ها باید به صحبت‌های پشت تریبون جامع عمل بپوشانیم. 

فخرانی در ادامه تصریح کرد: به جرأت می‌توانم بگویم نمایش‌های دفاع مقدس آگاه‌سازی را به دنبال داشته و توانست ارتباط خوبی با نسل جوان بگیرد. 

وی بابیان اینکه رسانه‌های عمومی خوب و قوی کارنکرده‌اند ادامه داد: گلایه‌ها بسیار است و اولین گلایه اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم در بخش اطلاع‌رسانی در حد صفر است و حتی در شرایط کرونا گروه مجازی برای انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی ندارد.

کارگردان تئاتر اضافه کرد: متأسفانه در شرایط کرونا که تئاتر تعطیل است نه تسهیلاتی داده‌شده و نه حمایتی صورت گرفته و تنها خودمان با دوندگی‌هایی که داشته‌ایم توانسته‌ایم چند اجرا داشته و عملاً اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم تعطیل است. 

وی در ادامه از سختی‌های مجوز گرفتن یادکرد و افزود: ۴ سال است به دنبال گرفتن مجوز برای موسسه تک منظوره هستم دو بار مدارک به اداره ارشاد استان خراسان شمالی ارسال‌شده و هر بار گفتند مدارک گم‌شده است!

این هنرمند تئاتر گفت: درحالی‌که ما حتی نمی‌توانیم یک مجوز آموزشگاه داشته باشیم یک چهاردیواری به نام سالن برای تمرین داریم که نور، صدا و امکانات ندارد ما حتی کوچک‌ترین امکانات مثل میکروفون و باند نداریم.

فخرانی تصریح کرد: اهالی هنر در جاجرم خانه هنر ندارند همچنین مکانی برای آموزش به علاقه‌مندان این رشته هم نداریم و افراد برای آموزش و یادگیری باید به مرکز استان مراجعه کنند 

وی با تأکید بر اینکه تئاتر نباید وابسته به جریان خاصی گفت: تئاتر باید مستقل عمل کند و دوستانی که پای‌کار هستند هم شتاب‌زده نباشند؛ حال‌آنکه تکیه ما بیشتر به فعالیت و تلاش خودمان است که توانسته‌ایم مخاطبان زیادی را جذب و در بیشتر برنامه‌ها حضور پیدا کنیم. 

وی در پایان گفت: ما انتظاری از مسئولین نداریم زیرا به حرف‌های خود عمل نمی‌کنند و شعارهایشان بیشتر نمایشی و تبلیغاتی بوده، بنابراین اگر کاری نمی‌کنند با نقدهای مغرضانه تئاتری ها را دلسرد نکنند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول