اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه

چین و روسیه قصد دارند با همکاری یکدیگر یک ایستگاه تحقیقاتی مشترک در کره ماه بسازند. این دو کشور از همکاری دیگر کشورها در این زمینه استقبال کرده اند.

همکاری چین و روسیه برای تاسیس ایستگاه تحقیقاتی در ماه

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، ایستگاه بین المللی تحقیقاتی علمی چین و روسیه در کره ماه آی اس ال اس نام دارد و دیگر کشورها نیز می توانند برای طراحی، ساخت و توسعه آن مشارکت کنند.

به گفته وو یانهوآ معاون اداره ملی فضایی چین، آی اس ال اس به توسعه پایدار و گسترش فعالیت های مدنظر سازمان ملل متحد در این زمینه نیز کمک خواهد کرد و نمادی از اعتماد به نفس و عزم راسخ چین و روسیه برای همکاری در زمینه اکتشافات فضایی خواهد بود.

این دو کشور اولین بار در جولای سال 2020 از همکاری خود برای راه اندازی این ایستگاه تحقیقاتی خبر دادند و در اوائل ماه مارس نیز تفاهم نامه ای را در این زمینه امضا کردند. دو کشور به زودی نقشه راه تاسیس ایستگاه یادشده و رویه های مورد نیاز در این زمینه را نیز اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول