اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شیمیدر قم بر سکوی سوم لیگ برتر بسکتبال

تیم بسکتبال شیمیدر قم جام سوم مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را بالای سر برد.

شیمیدر قم بر سکوی سوم لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جام سوم رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور در حالی به تیم بسکتبال شیمیدر قم اختصاص یافت که این تیم با هدایت مصطفی هاشمی مربی مطرح بسکتبال کشورمان و تیمی مرکّب از بازیکنان جوان و با تجربه گام به لیگ ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ گذاشت.

نماینده بسکتبال استان قم از نیمه دوم شهریور ماه سال ۱۳۹۹ و تقریبا همزمان با قرعه‌کشی بازی‌های این فصل استارت تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را در سالن آفتاب زد و در لیگ ۱۶ تیمی این دوره با حریفان خود رقابت کرد، لیگی که البته به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت‌تر از تمام دوره‌های قبل خود برای نخستین‌بار به صورت مجتمع در تهران به انجام رسید.

در کادر فنی تیم شیمیدر قم برای رقابت‌های این فصل هادی عامری مدیر تیم، مصطفی هاشمی سرمربی، احمد حیدری‌پرور (مازیستان) مربی، مهدی خیرخیز آنالیزور، دانیال تیماجی بدنساز، حسین قلی‌نژاد فیزیوتراپ، حسین جعفری تدارکات و رضا جعفری مدیر رسانه و روابط عمومی این تیم بودند.

۵ بازیکن خارجی در شیمیدر

شیمیدر تقریبا آخرین تیمی بود که استارت آماده‌سازی خود را برای این لیگ زد، به همین دلیل بازیکنان فصل خود را به جز دو نفر، کاملا از دست داده و نفرات جدید همچون ارسلان کاظمی، مهراد آتشی، وحید حاجیان، عماد سلمانی، مهدی اسماعیلی، امیرحسین آذری، احسان صمدی، علی دریایی، مرتضی طاهری، نوید خواجه‌زاده و علی عسگری‌نژاد را به همراه دو بازیکن خارجی شامل  الوی وارگاس (اهل دومنیکن) و کلوین آمایو (بازیکن اهل نیجریه – کانادا) جانشین آنها کرده بود تا در کنار رافی درغوکاسیان و میرو قازاری تیم جدید را تشکیل دهند.

هر چند بعد از هفته دوم الوی وارگاس اردوی شیمیدری‌‌ها را ترک کرد و دیگر به ایران بازنگشت تا شیمیدر بازیکن اهل صربستان یعنی نیکولا پوپوویچ را جانشین وی کند، ولی پوپوویچ و آمایو در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی از جمع شیمیدری‌ها جدا شده و به جای آنها ایکه دیوگو (بازیکن اهل نیجریه‌) و ای‌جی رولند (بازیکن امریکایی – بلغارستانی) نماینده قم را از آغاز پلی‌آف تا پایان بازی‌ها و کسب مقام سوم لیگ همراهی کردند.

مردان هاشمی در گروه دوم مقدماتی

شیمیدر قم بر اساس قرعه‌کشی انجام شده در سازمان لیگ و در لیگی که در دو گروه هشت تیمی آغاز شد، یکی از تیم‌های حاضر در گروه دوم مقدماتی کنار مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، نیروی زمینی تهران، مس کرمان، کوچین آمل، آینده‌سازان تهران و ذوب‌آهن اصفهان بود.

هفته اول: شیمیدر قم ۱۰۹ – نیروی زمینی تهران ۶۹

شیمیدر نخستین بازی خود در این فصل را نوزدهم آبان ماه برابر تیم نیروی زمینی تهران برگزار کرد و در پایان با نتیجه جالب توجه ۱۰۹ بر ۶۹ حریف خود را شکست داد تا یک پیروزی پرگل را در شروع بازی‌ها رقم بزند، نتیجه‌ای که از همان گام نخست نماینده قم را به عنوان یکی از مدعیان این فصل معرفی کرد.

هفته دوم: آینده‌سازان تهران ۶۳ - شیمیدر قم ۱۰۷

دومین حریف شیمیدر در نیم‌فصل نخست مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، تیم آینده‌سازان تهران بود و شاگردان مصطفی هاشمی در بیستمین روز آبان ماه مقابل این تیم نیز جشنواره‌ای از گل به راه انداخته و با نتیجه ۱۰۷ بر ۶۳ و اختلاف ۴۵ امتیازی صاحب برتری و دومین برد متوالی خود شدند.

هفته سوم: شیمیدر قم ۸۴ – ذوب‌آهن اصفهان ۷۸

یکی از حساس‌ترین بازی‌های شیمیدر قم در دور رفت مرحله گروهی لیگ برتر بسکتبال، بدون شک دیدار هفته سوم در روز اول دی‌ماه مقابل یکی از رقبای سنتی سال‌های اخیر یعنی ذوب‌آهن اصفهان بود، مسابقه‌ای مهیّج و نفس‌گیر که تا آخرین لحظات با جدال پایاپای دو تیم پیش می‌رفت و سرانجام ۸۴ بر ۷۸ به سود شیمیدری‌ها تمام شد.

هفته چهارم: شیمیدر قم ۷۶ – شهرداری بندرعباس ۶۸

شیمیدر قم در دومین روز زمستان ۱۳۹۹ چهارمین رقابت این فصل از مرحله مقدماتی را برابر نماینده استان هرمزگان یعنی شهرداری بندرعباس برگزار کرد و این بازی را با نتیجه ۷۶ بر ۶۸ به سود خود خاتمه داد، دیداری که البته شیمیدر کمی آن را دست‌کم گرفت و در برخی لحظات مسابقه با مشکل مواجه شد اما با بهره‌گیری از تجربه بازیکنان خود برد.

هفتم پنجم: کوچین آمل ۵۸ - شیمیدر قم ۷۰​

نماینده بسکتبال استان قم با چهار برد متوالی به مسابقه هفته پنجم از نیم‌فصل نخست مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال رفت، دیداری که روز دهم دی‌ماه برابر کوچین آمل انجام داد، تیمی که قرار بود در رقابت‌های برون‌مرزی به میدان برود و بسیار شیمیدر را آزار داد اما در نهایت شیمیدری‌ها این بازی جذاب را ۷۰ بر ۵۸ از آملی‌ها (تیم ملی جوانان ۲۰۲۰) بردند.

هفته ششم: مس کرمان ۶۹ - شیمیدر قم ۸۸

نوبت به ششمین بازی شیمیدر قم در این مرحله رسید، مسابقه‌ای که روز یازدهم دی برابر مس کرمان برگزار شد و از نگاه کارشناسان این رشته مقدمه‌ای برای جدال حساس هفته پایانی نماینده قم با مهرام تهران بود و سرانجام شاگردان مصطفی هاشمی با حساب ۸۸ بر ۶۹ به نفع خود پایان دادند.

هفته هفتم: شیمیدر قم ۶۶ – مهرام تهران ۸۲

در هفته پایانی از دور رفت مرحله مقدماتی فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، شیمیدر قم روز ۲۳ دی‌ماه رو در روی رقیب سرسخت سال‌های اخیر خود یعنی مهرام تهران صف‌آرایی کرد و در روزی که از تمرکز و هماهنگی به دور بود، با نتیجه عجیب ۸۲ بر ۶۶ به حریف پرآوازه خود باخت.

 

هفته هشتم: نیروی زمینی ۶۶ - شیمیدر قم ۱۰۷​

لیگ ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ بسکتبال باشگاه‌های برتر ایران علاوه بر شرایط کرونایی، به سبب حضور تیم ملی کشورمان در مرحله انتخابی کاپ آسیا در شرایط خاص برگزار شد، به همین خاطر تیم‌ها بلافاصله به سراغ دور برگشت بازی‌ها رفتند و شیمیدر قم روز ۲۹ دی برابر نیروی زمینی تهران بازی برگشت خود را با حساب ۱۰۷ بر ۶۶ برد.

هفته نهم: شیمیدر قم ۱۰۸ – آینده‌‌سازان تهران ۷۱

شیمیدر قم در سی‌امین روز زمستان ۱۳۹۹ دومین بازی از دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور را برابر تیم آینده‌سازان تهران قعرنشین گروه خود برگزار کرد و با نتیجه ۱۰۸ بر ۷۱ این مسابقه را برد تا به هشتمین پیروزی خود در این فصل از مسابقات لیگ دست یابد.

هفته دهم: ذوب‌آهن اصفهان ۸۹ - شیمیدر قم ۹۲​

روز نهم بهمن ماه موعد دیدار برگشت شیمیدر قم با ذوب‌آهن اصفهان بود، مسابقه‌ای که در آن شیمیدر به دنبال نهمین برد خود گام به میدان گذاشت و حریف اصفهانی با انگیزه انتقام وارد بازی شد، به همین دلیل دو تیم علاوه بر وقت‌های عادی، در دو زمان ۵ دقیقه‌ای وقت‌های اضافه نیز با یکدیگر رقابت کردند و سرانجام این شیمیدر بود که ماراتن بسکتبال را از رقیب اصفهانی خود با حساب ۹۲ بر ۸۹ برد.

هفته یازدهم: شهرداری بندرعباس ۶۷ - شیمیدر قم ۹۶​

شاگردان مصطفی هاشمی در چهارمین بازی دور برگشت برابر شهرداری بندرعباس صف‌آرایی کردند و با ارائه یک نمایش هماهنگ از ابتدای مسابقه، این مصاف مهم را در دهمین روز بهمن‌ماه با نتیجه ۹۶ بر ۶۷ به سود خود خاتمه دادند تا صاحب دهمین پیروزی این دوره از مسابقات لیگ برتر شوند.

هفته دوازدهم: شیمیدر قم ۸۹ – کوچین آمل ۹۸

پانزدهمین روز بهمن ماه سال ۱۳۹۹ دوازدهمین مسابقه شیمیدر قم در مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال برابر تیم کوچین آمل (تیم ملی جوانان ۲۰۲۰) برگزار شد، دیداری که برای نماینده قم یک مسابقه آسان از نگاه کارشناسان تلقی‌ می‌شد اما در پایان با نتیجه عجیب ۹۸ بر ۸۹ به سود آملی‌ها پایان یافت و دومین باخت در کارنامه شیمیدر به ثبت رسید.

 

هفته سیزدهم: شیمیدر قم ۸۸ – مس کرمان ۷۵

شیمیدری‌ها در شانزدهمین روز بهمن، سیزدهمین مسابقه این فصل خود را برابر تیم مس کرمان انجام دادند، دیدار سخت و نفس‌گیری که تا آخرین لحظات با جدال نزدیک دو تیم پیش می‌رفت اما سرانجام شیمیدر با نتیجه ۸۸ بر ۷۵ حریف را شکست داد و به یازدهمین برد این فصل دست یافت.

هفته چهاردهم: مهرام تهران ۸۷ - شیمیدر قم ۸۹

در نهایت نوبت به آخرین و حساس‌ترین بازی شیمیدر در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور رسید، مصاف انتقامی با مهرام تهران که بسیار سخت و حساس بود و در مقاطعی از آن، شیمیدر با اختلاف ۱۳ امتیاز از حریف عقب بود اما میل به پیروزی و انگیزه بالای شاگردان مصطفی هاشمی سبب شد نماینده قم این بازی دشوار را در پایان با نتیجه ۸۹ بر ۸۷ به سود خود خاتمه دهد.

صعود شیمیدر قم به عنوان امتیازآورترین تیم مرحله مقدماتی

نماینده بسکتبال قم به شکل رفت و برگشت با حریفان خود به رقابت پرداخت و در پایان ۱۴ رقابت این مرحله ۱۱ پپروزی و سه باخت به دست آورد و با ۱۲۶۹ گل زده عنوان امتیاز آورترین تیم مرحله مقدماتی را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه ۱۰۳۹ گل نیز دریافت کرد و با ۲۶ امتیاز به عنوان تیم دوم بعد از مهرام تهران ۲۷ امتیازی راهی مرحله پلی‌آف شد.

پلی‌آف اول: خانه بسکتبال خوزستان ۶۶ - شیمیدر قم ۱۰۹

بر اساس شیوه برگزاری رقابت‌های فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال، شیمیدر قم به عنوان تیم دوم گروه دوم مقدماتی در پلی‌آف برابر تیم هفتم گروه نخست یعنی خانه بسکتبال خوزستان قرار گرفت و در گام نخست که روز شانزدهم اسفند ماه برگزار شد با نتیجه ۱۰۹ بر ۶۶ حریف خود را گلباران کرد.

پلی‌آف دوم: شیمیدر قم ۱۱۷ – خانه بسکتبال خوزستان ۵۹

در حالی که بازی‌های این مرحله به شکل ۲ از ۳ برنامه‌ریزی شده بود، دومین بازی شیمیدر قم با خانه بسکتبال خوزستان روز هجدهم اسفند ماه در سالن آزادی تهران به انجام رسید و نماینده بسکتبال قم با قاطعیت ۱۱۷ بر ۵۹ حریف خود را مغلوب کردند تا به راحتی راهی دور دوم پلی‌آف این فصل شوند.

 

یک‌چهارم نهایی (۱): اکسون تهران ۶۵ - شیمیدر قم ۶۲

شیمیدری‌ها در مرحله دوم پلی‌آف که باز هم به شکل ۲ از ۳ برگزار می‌شد، با برنده جدال شهرداری بندرعباس و اکسون تهران یعنی اکسون رو در رو شدند، طبق برنامه سازمان لیگ نخستین مصاف شیمیدر و اکسون روز ششم فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در سالن آزادی به انجام رسید و برخلاف انتظار بسکتبالی‌ها این اکسون بود که در ثانیه‌های پایانی بازی باخته را به پیروزی تبدیل کرد و با نتیجه ۶۵ بر ۶۲ شیمیدر را برد.

یک‌چهارم نهایی (۲): شیمیدر قم ۸۷ – اکسون تهران ۷۷

شیمیدری‌ها بعد از شکست در گام نخست مرحله دوم پلی‌آف، با یکدیگر هم قسم شدند که بازی‌های بعدی را با برد پشت‌سر بگذارند و در مسیر رسیدن به این هدف و راهیابی به نیمه نهایی، دومین مسابقه خود برابر اکسون تهران را روز هشتم فروردین برگزار کرده و با نتیجه ۸۷ بر ۷۷ صاحب برتری شدند تا کار به بازی سوم بکشد.

یک‌چهارم نهایی (۳): شیمیدر قم ۸۳ – اکسون تهران ۵۴

بازی سوم شیمیدر قم و اکسون تهران روز دهم فروردین ماه در سالن آزادی به انجام رسید و شاگردان مصطفی هاشمی در حضور هنریک درغوکاسیان مدیرعامل باشگاه ضمن ارائه بازی قدرت‌مند و هماهنگ‌تر با نتیجه ۸۳ بر ۵۴ تیم اکسون را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی صعود کردند.

نیمه‌نهایی (۱): شهرداری گرگان ۹۱ - شیمیدر قم ۶۵

با صعود شیمیدر قم به مرحله نیمه نهایی، حریف این تیم شهرداری گرگان بود و دو رقیب مدعی در این مرحله که دیدارهای آن به شکل ۳ از ۵ برنامه‌ریزی شده بود، نخستین بازی خود را روز شانزدهم فروردین ماه در سالن آزادی برگزار کردند که در پایان گرگانی‌ها با نتیجه ۹۱ بر ۶۵ پیروز شدند.

نیمه‌نهایی (2): شیمیدر قم ۹۱ – شهرداری گرگان ۹۵

دومین مسابقه شیمیدر قم و شهرداری گرگان از مرحله نیمه نهایی فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران روز هجدهم فروردین ماه به انجام رسید و در حالی که شیمیدر تا آخرین لحظات دست از تلاش برای پیروزی برنداشت، اما بار دیگر این گرگانی‌ها بودند که ۹۵ بر ۹۱ به برتری رسیدند.

نیمه‌نهایی (3): شهرداری گرگان ۸۳ - شیمیدر قم ۷۶

سومین رویارویی نمایندگان قم و گرگان در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در سالن آزادی تهران به انجام رسید و شیمیدر با وجود تلاش خستگی‌ناپذیر و ارائه یک نمایش قابل قبول اما در پایان با حساب ۸۳ بر ۷۶ مغلوب شد و بدین‌ترتیب گرگانی‌ها به فینال رفتند تا با مهرام تهران برنده دیگر مسابقه نیمه نهایی برای قهرمانی رقابت کنند و شیمیدر قم راهی بازی رده‌بندی شد تا با پالایش نفت آبادان روبه‌رو شود.

رده‌بندی: شیمیدر قم ۹۰ – پالایش نفت آبادان ۸۵

در شرایطی که فدراسیون بسکتبال تنها یک بازی را برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم این فصل از مسابقات لیگ برتر بسکتبال برنامه‌ریزی کرده بود، شیمیدر قم و پالایش نفت آبادان شامگاه سی‌امین روز فروردین ماه ۱۴۰۰ در سالن آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و بعد از تساوی ۷۸ بر ۷۸ در وقت‌های عادی، سرانجام این شاگردان مصطفی هاشمی در شیمیدر قم بودند که با نتیجه ۹۰ بر ۸۵ حریف خود را شکست داده و رتبه سوم لیگ را کسب کردند.

قهرمانی گرگانی‌ها و حضور بسکتبال ایران در المپیک توکیو

مقام سومی فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال مردان ایران در حالی به شیمیدر قم تعلق گرفت که در پایان چهار رقابت بین مهرام تهران و شهرداری گرگان، این گرگانی‌ها بودند که با وجود پذیرش تنها باخت خود در مرحله فینال، در مجموع ۳ بر ۱ از سد مهرام گذشته و فاتح این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال شدند، مهرام نایب‌قهرمان شد و شیمیدر قم در جایگاه سوم ایستاد تا بهترین‌های این لیگ در ترکیب تیم ملی ایران آماده بازی‌های المپیک توکیو در تابستان ۱۴۰۰ شوند.

=============

گزارش از رضا جعفری

=============

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول