اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

چرا مهاجرت موضوع برنامه افطار شبکه امید شد؟/پدیده ای که نوجوانان را درگیر می کند

تهیه کننده برنامه «رفیق» گفت: با نوجوانان درباره هر نکته و موضوعی که بخواهیم صحبت کنیم باید به آنها نزدیک باشد و اگر می خواهیم خدا را ارائه دهیم از زبان خودشان باید ارئه دهیم.

چرا مهاجرت موضوع برنامه افطار شبکه امید شد؟/پدیده ای که نوجوانان را درگیر می کند

محمدحسن حیدری تهیه کننده برنامه «رفیق» که این شب ها همزمان با افطار از شبکه امید پخش می شود در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در توضیحاتی از این برنامه رمضانی و عنوان آن خاطرنشان ساخت: این دومین فصل از برنامه «رفیق» است و سال گذشته هم این برنامه را به آنتن رساندیم. عنوان آن را هم «رفیق» گذاشتیم چون به این نتیجه رسیدیم که رفاقت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موضوعات در شکل گیری نوجوان است و تاثیری که از رفیق می گیرد بسیار بالاتر از هر شخص یا اتفاق دیگری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این برنامه در ماه رمضان پخش می شد محور برنامه رفاقت با خدا قرار گرفت و در نظر داشتیم خداشناسی از زبان خود نوجوان مطرح شود. در کنارش شعار برنامه هم شد «یا رفیق من لا رفیق له» که در این فصل هم آن را می بینید. به هر حال با نوجوانان درباره هر نکته و موضوعی که بخواهیم صحبت کنیم باید به آنها نزدیک باشد و اگر می خواهیم خدا را ارائه دهیم از زبان خودشان باید ارئه دهیم.

تهیه کننده «رفیق» عنوان کرد: برای امسال به موضوعات مختلفی فکر کردیم و جمع بندی این بود که علاقه نوجوانان به مهاجرت موضوع این فصل شود چون نوجوانان به شدت علاقمند به زیست در خارج از کشور هستند و این را نمی توان کتمان کرد ما هم نمی گوییم دوست نداشته باشید اما به آنها شناخت می دهیم.

وی با اشاره به مهمانانی که از ابتدای ماه رمضان در برنامه حضور یافته اند گفت: سخت ترین قسمت تولید برنامه حضور مهمانانی بود که بتوانیم آنها را به عنوان الگو معرفی کنیم کسانی که  تجربه زیست در خارج از کشور دارند ضعف ها و اسیب ها را دیده اند و بتوانند بیان کنند. ما لیستی 150 نفره از مهمانان داشتیم و با فوریت زمانی از قبل از عید کار را شروع کردیم.

حیدری درباره روکرد برنامه درباره مهاجرت نیز تصریح کرد: ممکن است نوجوان سفرهای مختلفی به صورت توریستی داشته باشد اما شما وقتی توریستی سفر می کنید به هتل خوب می روید  و هدفتان تفریح است این تجربه انقدر شیرین است که ذهنتیی که از سفر شما شکل می گیرد در همان محدوده هتل و مکان های تفریحی و گردشگری است مثل توریستی که به ایران می آید و هتل می رود و شاید پایین شهر ما را اصلا نمی بیند.

وی ادامه داد: در برخی کشورها که زیبایی های بسیاری هم دارد شناخت این تفاوت ها اهمیت بسیاری دارد مثلا در استانبول و نزدیک میدان استقلال، کوچه هایی هست که هیچ ادمی از ساعت 8 شب به بعد نمی تواند به آنجا برود.

تهیه کننده «رفیق» یادآور شد: البته این را هم باید گفت که ما قصد داشتیم در این برنامه تابوها را بشکنیم و صفر و یکی با این پدیده برخورد نکنیم. به هر حال کسانیکه سال ها به غرب و کشورهای مختلف مهاجرت کرده اند از همه ویژگی های آن مکان ها می گویند. این میان خوبی های غرب هم می گوییم نمی توان گفت نیویورک شهر بدی است یا فرانسه زیبا نیست اما در کنار اینها معضلات زندگی در این فرهنگ ها هم گفته می شود و سعی داریم نگاه متفاوتی به مهاجرت داشته باشیم.

برنامه «رفیق» با اجرای برنا خورشیدی و تهیه کنندگی محمدحسن حیدری هر روز ساعت 19 از شبکه امید پخش می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول