اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان در شرایط خطرناک کرونایی/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در شرایط هشدار، خطرناک و قرمز کرونایی قرار دارد و با خاطیان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد خواهد شد گفت: امور مالیاتی از کسبه در مدت زمان تعطیلی، مالیات بر درآمد نگیرند.

همدان در شرایط خطرناک کرونایی/ متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور فرمانداران سراسر استان برگزار شد، اظهار کرد: پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی زیربط در حمایت، همراهی و همکاری به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از دانشگاه علوم پزشکی استان و کادر درمان قابل تقدیر و تشکر است.

وی با بیان اینکه علیرغم عملکرد ستاد استانی و همراهی مردم استان همدان، شرایط استان در وضعیت قرمز و خطرناکی قرار دارد گفت: در پیک چهارم همدان جزو هفت استانی است که شدت گسترش و شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر از سایر استان‌های کشور است.

استاندار همدان ادامه داد: اگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به‌ طور جدی انجام و اجرا شوند، مقررات سخت‌گیرانه‌تری که برای دولت و بازاریان و کسبه و مردم، هزینه بردار است، اجرا نخواهد شد‌.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در استان، عادی‌انگاری مقابله و پیشگیری در گسترش کرونا است گفت: عدم رعایت قرنطینه نیز از عوامل مهم افزایش شیوع کرونا در استان است که دانشگاه علوم پزشکی استان باید به آن توجه جدی کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه روند شیوع کرونا در استان نگران‌کننده است و همه باید کمک کنند گفت: مقررات رعایت پروتکل‌ها در شهرستان‌های با وضعیت قرمز، باید به شدت و جدیت انجام و اجرا شوند.

وی بر لزوم کنترل تمام ورودی‌ و خروجی‌های شهرستان‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه برای کنترل وضعیت موجود باید با مردم برخورد اقناعی انجام شود افزود: از اصنافی ‌که به خاطر شرایط کرونایی تعطیل می‌شوند، در چند ماهی که تعطیل هستند مالیات اخذ نشود.

استاندار همدان با بیان اینکه فرمانداران تیم‌های نظارتی تشکیل دهند و از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، عزا و تجمع در شهر و روستا جلوگیری کنند گفت: با کسانی ‌که پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد جدی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان‌های خودرویی استان الزامی است افزود: پارک‌ها و فضاهای سبز که محل اجتماعات است باید مسدود شوند.

شاهرخی با اشاره به اینکه فرمانداران از تمام ظرفیت‌های شهرستان‌ها برای مقابله با کرونا استفاده کنند گفت: نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی انجام و با خاطیان برخورد جدی شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران از ظرفیت دهیاران و بخشداران در کنترل و مقابله با کرونا استفاده کنند خواستار توجه به این مهم شد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول