اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای 2 هزارو 900 نفر در معادن زنجان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان زنجان گفت: هم اکنون در استان ۳۴۶ معدن فعال با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که زمینه اشتغالزایی ۲ هزار و ۹۱۴ نفر در این حوزه فراهم شده است.

اشتغالزایی برای 2 هزارو 900 نفر در معادن زنجان

ابوتراب نظریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برخورداری استان زنجان از 30 نوع تندیس معدنی این استان را جزو 10 استان نخست کشور در برخورداری از ذخایر متنوع معدنی بدل کرده است که در واقع ظرفیتی عظیم برای استان محسوب می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان زنجان گفت: سرب و روی ­انگوران، پتاس­، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدادادی استان زنجان است که بهره‌برداری از آنها به صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری قابل توجه در بخش معدن در استان زنجان گفت: در سال ۹۹، شاهد وصول یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان بودیم که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶.۴ درصدی برخوردار بوده است، در حالی که میزان حقوق دولتی وصول شده در سال ۹۸ بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال بوده است

نظریان تصریح کرد: افزایش میزان حقوق دولتی معدن انگوران و نیز دریافت حقوق دولتی معوقه معادن از جمله علل افزایش قابل توجه میزان حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال ۹۹ است.

وی افزود: هم اکنون در استان ۳۴۶ معدن فعال با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال وجود دارد که زمینه اشتغالزایی ۲ هزار و ۹۱۴ نفر در این حوزه فراهم شده است.

گفتنی است، یکی از معادن غنی استان زنجان سرب و روی انگوران در روستای دندی (شهرستان ماهنشان) است که شکل نوین استخراج از آن به اواخر دهه 40 برمی‌گردد.

ظرفیت تولید این معدن سالانه 700 هزار تن اکسید سرب و روی و مخلوط سولفوره سرب و روی است که این میزان تولید برای کارخانه‌های تولید شمش سرب و روی در استان زنجان به کار برده می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول