اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

تشدید مبارزه با «سرقت» هدف پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۰

رئیس پلیس آگاهی ناجا، تشدید مبارزه با جرایم به ویژه انواع سرقت را اولویت کاری مأموران و کارآگاهان پلیس آگاهی در سال جاری اعلام کرد.

تشدید مبارزه با «سرقت» هدف پلیس آگاهی در سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار محمد قنبری با اعلام این مطلب که ‌پلیس آگاهی ناجا در سال گذشته موفق شد از طریق بررسی های آماری، تجزیه و تحلیل وقوع جرایم در سراسر کشور و طرح ریزی های دقیق عملیاتی، عملکرد خود را در تمامی حوزه های ماموریتی ارتقاء دهد اظهارداشت:بر این اساس ‌پلیس آگاهی ناجا توانست در حوزه ‌مبارزه با جعل و کلاهبرداری حدود ۱۹ درصد، 5 درصد در جرایم جنایی و 4 درصد در مبارزه با انواع سرقت، نسبت به مدت مشابه سال قبل (سال 1398) کشفیات خود را افزایش دهد.

وی با اشاره به هدفگذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با جرایم به ویژه انواع سرقت در سال جاری، گفت: مسئول سازی و توسعه تعاملات با سازمان ها و نهادهای مرتبط، توسعه بانک های اطلاعاتی، شناسایی و دستگیری مجرمان متواری و متهمان تحت تعقیب، اجرای طرح های عملیاتی متناسب با جغرافیای جرم، کاهش فاصله وقوع تا کشف جرایم و... در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی در زمینه ارتقای کشف علمی جرایم، اعلام کرد: هوشمند سازی، توسعه آزمایشگاه های تحقیقات جنایی منطقه ای، بومی سازی و به کارگیری تجهیزات نوین، تامین امکانات مورد نیاز کارشناسان بررسی صحنه جرم و... جزو برنامه های پلیس در سال جاری است.

سردار قنبری نقش مجاهدانه کارآگاهان و کارکنان پلیس آگاهی در کشف به موقع جرایم و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات پلیس را با اهمیت توصیف و خاطرنشان کرد: توانمندسازی و تقویت آموزش و دانش تخصصی کارکنان، بهره گیری از تجربیات کارآگاهان پیشکسوت، توسعه آموزش های مجازی و به کارگیری کارآگاهان مجرب و کارآمد در مشاغل مدیریتی سرلوحه برنامه های پلیس در این حوزه است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا بر لزوم افزایش احساس امنیت در جامعه نیز تاکید و تصریح کرد: آگاه سازی و آموزش همگانی به منظور کاهش وقوع جرایم، افزایش مشارکت مردم در کشف و ساخت مستندهای کوتاه نمایشی از برنامه های پلیس آگاهی در حوزه اجتماعی و ارتقای فرهنگ خودمراقبتی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول