اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش کویت، امارات و اردن به حوادث قدس اشغالی

کویت، امارات و اردن با صدور بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف این اقدامات شدند.

واکنش کویت، امارات و اردن به حوادث قدس اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای محدودیت‌های اعمالی رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالأقصی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت خارجه کویت اقدامات خشونت‌بار و تحریک‌آمیز یک گروه افراطی یهودی علیه ملت فلسطین در بخش قدیمی قدس شرقی اشغالی را محکوم می‌کند».

طبق گزارش خبرگزاری کویت (کونا)، در این بیانیه از جامعه جهانی برای اقدام فوری و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور توقف هر گونه تعرض به ملت فلسطین و پایبندی به تعهدات خود بر اساس قانون بین‌المللی درخواست شده است.

وزارت خارجه امارات نیز در بیانیه‌ای درباره حوادث خشونت‌بار در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت خارجه امارات نیز ضمن مخالفت با هر گونه اقدامات خشونت‌آمیز و خلاف ارزش‌ها و اصول انسانی، از مسئولان رژیم صهیونیستی برای کاهش تنش‌ها و پایان دادن به تمامی تجاوزات و اقداماتی که باعث استمرار تنش‌ها می‌شود، درخواست شده است.

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، وزارت خارجه امارات همچنین بر ضرورت حفظ هویت تاریخی قدس اشغالی، آرام‌سازی و خویشتنداری به منظور جلوگیری از کشانده شدن منطقه به سمت بی‌ثباتی و تهدید علیه صلح و آرامش تأکید کرد.

از سوی دیگر «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی خود تحولات خطرناک شهر قدس اشغالی را بررسی و بر ضرورت توقف تمامی اقدامات تحریک‌آمیز تأکید کردند.

دو طرف آغاز تحرکات بین‌المللی فوری برای ملزم کردن اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر به توقف اقدامات گروه‌های افراطی و تحرکات نژادپرستانه آن در بخش قدیمی قدس را ضروری خواندند.

شهر قدس اشغالی به ویژه بخش قدیمی آن از چند روز پیش شاهد درگیری خشونت‌بار بین فلسطینیان با نیروهای پلیس و شهرک‌نشینان صهیونیست است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول