اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

امسال در سمنان کمبود آب داریم/ آب آشامیدنی را پای درختان نریزید

معاون عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه امسال با کمبود آب در استان سمنان مواجه هستیم، گفت: برای آبیاری درختان فضای سبز و پارک‌ها نباید از آب شرب استفاده شود.

امسال در سمنان کمبود آب داریم/ آب آشامیدنی را پای درختان نریزید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری در گردهمایی شهرداران استان سمنان، با اشاره به اینکه هوا گرم شده است و بسیاری از مردم به تفرجگاه و پارک‌ها می‌روند، گفت: هرگونه تجمعی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع است و شهرداری‌ها باید نظارت کامل را برای جلوگیری از این مهم داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید بحث کرونا جدی گرفته شود، افزود: حفظ جان و سلامت مردم از وظایف مهم شهرداری‌ها و مدیران خدمات شهری محسوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه حمایت از همکاران خدماتی بسیار مهم و ضروری است، گفت: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برای همکاران خدماتی ماسک، مایع ضدعفونی و لباس مناسب تهیه شود.

فخری با تأکید بر اینکه کمتر از دو ماه تا برگزاری انتخابات بیشتر زمان نداریم، خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شد.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا به‌صورت همزمان برگزار خواهد شد، گفت: شهرداران و مدیران خدمات شهری باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در سال گذشته شهرداری‌های استان سمنان موفق به کسب رتبه برتر کشوری در زمینه اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع شدند، اظهار کرد: استان سمنان دارای شهرداران باتجربه است.

فخری با تأکید بر اینکه امسال با کمبود آب در استان سمنان مواجه هستیم، افزود: برای آبیاری درختان فضای سبز و پارک‌ها نباید از آب شرب استفاده شود.

او خواستار رفع مشکلات نقاط حادثه‌خیز و ارائه گزارش فعالیت شهرداری‌ها در سال گذشته به‌صورت ویژه تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال شد.

سامانه‌های نوین آبیاری را پیگیری کنید

راضیه شهاب، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان هم در این نشست گفت: با توجه به اینکه مقوله تولید یکی از مؤلفه‌های کلیدی در نام‌گذاری و تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری بوده و امسال نیز سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری شده، انتظار است تا مدیران شهری بستر مناسبی را برای حمایت از تولید فراهم آورند.

او گفت: برای اجرایی شدن این مهم نقش مشارکت و سرمایه‌گذاری و استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی جهت توسعه اقتصاد شهر اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: لازم است مدیران شهری با همکاری شوراهای اسلامی شهرها نسبت به شناسایی و اعلام فرصت‌ها و مزیت‌های نسبی شهرها و با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

شهاب اضافه کرد: مدیران شهری نسبت به آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای رفع موانع تولید در سطح شهرها اقدام کنند.

او تصریح کرد: راه‌های عمل مدیریت شهری برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به شهرداری‌ها طی نامه‌ای ابلاغ شده است و انتظار می‌رود شهرداران استان به جد نسبت به اجرایی کردن آن بکوشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: پاک‌سازی و زیباسازی ورودی و خروجی شهرها، حفظ و حراست از حریم شهرها و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، عدم اجرای آن دسته از مصوبات شورای اسلامی شهر که توسط هیأت عمومی دیوان اداری ابطال شده، رعایت قوانین و مقررات مربوط به ممنوعیت بخشودگی و تخفیف عوارض و ارائه تفریغ بودجه و انجام حسابرسی در مواعد قانونی ضرورت دارد.

ابلاغ برنامه پیشگیری و مدیریت آتش‌سوزی

شهاب بیان کرد: ابلاغ برنامه پیشگیری و مدیریت آتش‌سوزی در جنگل‌ها هم مهم است و در مراتع و پارک و فضای سبز شهری، با توجه به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی و امکان آتش‌سوزی در پارک‌ها و بوستان‌ها، شهرداران استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به آماده‌سازی تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز اقدام و نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک‌ها مراکز تفریحی را مدنظر قرار دهند.

او گفت: با توجه به بحران جدی منابع آبی، پیش‌بینی کاهش بسیار زیاد بارندگی‌ها در سال جاری و تأکید بر اجرای دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از جمله دستورالعمل مدیریت و نگهداری و توسعه فضای شهری با اولویت مدیریت منابع آبی، شهرداران نظارت کافی را نسبت به استفاده بهینه از منابع آبی موجود داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: شهرداران پیگیر اجرای سیستم‌های نوین آبیاری با هدف افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب در فضای سبز شهری و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مناسب باشند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول