اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جذب ۱۲۵ درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته با وجود ۵۳۳ میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون، ۶۶۸ میلیارد ریال در استان جذب شد، گفت: این آمارعملکرد ۱۲۵ درصدی در استان را نشان می‌دهد.

جذب  ۱۲۵ درصدی خط اعتباری مکانیزاسیون در زنجان

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شاخص ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان زنجان ۲.۱۲۷ اسب بخار در هکتار است، اظهار کرد: این میزان مطابق اهداف برنامه تحقق پیدا کرده و زنجان جایگاه دوم را در سطح کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به موادغذایی، خودکفایی در تولید برخی محصولات پرمصرف به ویژه گندم و دانه‌های روغنی را ضروری کرده است، تصریح کرد: از این رو مکانیزاسیون کشاورزی نقش موثری در ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد بهره‌برداران کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود ۵۳۳ میلیارد ریال خط اعتباری مکانیزاسیون، ۶۶۸ میلیارد ریال در استان جذب شد، عنوان کرد: این رقم عملکرد ۱۲۵ درصدی در استان را نشان می‌دهد.

تاراسی گفت: با این میزان اعتبار، تعداد ۲۴۵ دستگاه تراکتور، ۹۶دستگاه کمباین و ۳۲۰ دستگاه سایر ماشین‌های کشاورزی جذب بخش کشاورزی استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تعداد ۱۷۰ دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت استان اضافه شده است، گفت: نیمی از سطح زیر کشت غلات استان با کمباین‌های جدید با ریزش زیر ۲ درصد برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۲ بیش از ۷ هزار و ۶۵ دستگاه تراکتور و کمباین در استان پلاک گذاری شده است، ادامه داد: بیش از 7 هزار دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه کمباین پلاک شده نیز وارد ناوگان نیرو محرکه استان شده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول