اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرداخت فراگیر زکات باعث ریشه کن شدن فقر می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات گفت: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می‌شود.

پرداخت فراگیر زکات باعث ریشه کن شدن فقر می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اولین جلسه شورای زکات استان در سال جدید با اشاره به جایگاه زکات در آموزه‌های دینی اظهار داشت: زکات بستر توزیع ثروت در جامعه است که باید جمع آوری آن هدفمند باشد.

رئیس شورای زکات آذربایجان شرقی ترویج فرهنگ پرداخت زکات را بهترین راه برای دستگیری از محرومان دانست و افزود: شورای زکات شهرستان‌ها و بخش‌ها با محوریت زکات فطره و با هماهنگی ائمه جمعه تشکیل و شورای موجود هم تقویت شود.

وی با اشاره به کارهای خوب بخش زکات تاکید کرد: ستاد فرعی ساماندهی زکات فطره در فرمانداری‌ها تشکیل شود و  اعضای شورای زکات سهمیه صندوق‌ها و پایگاه‌ها جهت جمع آوری زکات را بررسی کنند و  همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، صندوق‌ها در جاهای مشخص جانمایی شود.

آل هاشم ادامه داد: فراهم سازی اقدامات قانونی جهت تأمین امنیت عاملان صندوق‌ها، محور قرار دادن مصلی‌ها برای جمع آوری زکات، ارائه بیلان کار زکات فطره سال ۹۹ از جمله اقداماتی است که اعضای شورای زکات در استان باید به آن اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش موثر رسانه‌ها و تقدیر از فعالیت های رسانه ملی در فرهنگ سازی و ترویج احکام مربوط به زکات افزود: بر این اساس فقر در جامعه ریشه کن و به یقین با جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی متعددی که ریشه در فقر دارد، سلامت جامعه تضمین می‌شود.

مردم آذربایجان ۸۴ میلیارد تومان زکات دادند

حجت الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات استان هم در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سال ۹۹ گفت: پرداخت زکات واجبی مردم استان در سال ۹۹ نسبت به یک سال قبل آن، ۱۲۸درصد رشد داشته است، به طوریکه میزان زکات پرداختی از ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای جمع آوری زکات سال جدید ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: ۵۱ درصد زکات جمع آوری شده در امور محرومین هزینه شده است که از این میزان ۲۲۲ کمک هزینه برای تأمین جهیزیه نیازمندان اختصاص داشته است.

محمدزاده ادامه داد: از ۹۴ درصد روستاهایی که مشمول زکات واجب بودند زکات جمع آوری شده و در حوزه های تعمیر و احداث خانه های مدد جویی، درمان و آموزش، خدمات، آزادسازی زندانیان و پروژه های عمرانی روستاها هزینه شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول