اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

داروهای ضد مالاریا در درمان کرونا موثر نیستند/ کورتون اکسیژن رسانی خون را افزایش می‌دهد

متخصص عفونی اظهار داشت: اکثر افرادی که سعی می‌کردند با داروهای گیاهی کرونا را درمان کنند، امروز روی تخت بیمارستان دراز کشیده‌اند و وضعیت بدی دارند.

داروهای ضد مالاریا در درمان کرونا موثر نیستند/ کورتون اکسیژن رسانی خون را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، برنامه «روزنه» با موضوع بررسی وضعیت داروی سنتی و مدرن کرونا در کشور، در ارتباط تلفنی با دکتر مسعود مردانی (فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مقابله با کرونا) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

مسعود مردانی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» با اشاره به این که بیماری کرونا از کشور چین در سراسر دنیا پراکنده شد، گفت: چینی‌ها در اولین اقدامات مقابله‌ای و درمانی کرونا سعی کردند از داروهای گیاهی استفاده کنند، اما پس از مدت کوتاه متوجه شدند که داروهای گیاهی کارایی و تاثیر چندانی ندارند.

وی با بیان این که داروهای ویروس آنفولانزا در درمان بیماری کرونا موثر نیستند، افزود: کرونا یک بیماری ناشناخته است و درمان قطعی ندارد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این که مریض کرونایی در شرایط حاد به اکسیژن درمانی نیاز دارد، اظهار داشت: داروهای حاوی کورتون – دگزامتازون – فرآیند اکسیژن رسانی خون را تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به داروی کلروکین، توضیح داد: این دارو از الگوهای درمانی کرونا حذف شده است.

مسعود مردانی ادامه داد: عده‌ای اعتقاد دارند که کلروکین تنها داروی درمانی خوراکی برای بیماران سرپایی است.

وی افزود: داروی کلروکین در بازبینی‌های آتی الگوهای – دستورالعمل کشوری – درمانی بیماری کرونا از لیست داروها حذف می‌شود.

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا تصریح کرد: مصرف برخی از داروها عوارض متعددی به همراه دارند و اگر در سطح وسیع توزیع یا تجویز بشوند، سال‌های آینده ما با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.

وی خاطر نشان کرد: داروهای ضد مالاریا در درمان کرونا موثر نیستند.

مسعود مردانی با اشاره به تاثیر داروهای گیاهی در درمان کرونا، توضیح داد: گیاه آویشن می‌تواند سطح عوارض و شدت بیماری را کاهش دهد، اما این گیاه درمان قطعی نیست.

وی تاکید داشت: اکثر افرادی که سعی می‌کردند با داروهای گیاهی کرونا را درمان کنند، امروز روی تخت بیمارستان دراز کشیده‌اند و وضعیت بدی دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول