اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود/ فشار آب کاهش پیدا می‌کند

‌معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در برنامه توزیع آب سال جاری، برنامه جیره‌بندی آب برای اصفهان را نداریم، اما با کاهش فشار شبکه آب مواجه خواهیم بود.

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود/ فشار آب کاهش پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، ناصر اکبری با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده‌رود اظهار داشت: به دلیل ذخیره اندک سد زاینده‌رود به طور قطع در ماه‌های گرم پیش رو در حوزه شرب و خانگی شاهد کاهش فشار آب هستیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به جاری بودن مقطعی زاینده‌رود در یک دهه گذشته گفت: در نخستین سال‌های خشک شدن زاینده‌رود وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی غنی‌تر بود، اما شرایط امسال همانند سال ۱۳۹۷ است که با کاهش میزان بارندگی‌ها روبه رو بودیم.

وی با اشاره به تفاوت امسال با سال ۹۷ افزود: امسال اصفهان از لحاظ خشکی و بارش‌ها همانند سال ۹۷ است، با این تفاوت که همانند سال ۹۹ در وضعیت شیوع کرونا هستیم که این شرایط را بسیار سخت‌تر کرده است.

اکبری با بیان اینکه امسال اصفهان جزو شهرهای با تنش آبی است، چرا که تنها یک چهارم سد زاینده‌رود ذخیره آب دارد و بارش‌ها میزان مناسبی نداشته است، بیان کرد: با افزایش دما، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد به مصرف آب افزوده می‌شود، به  طور معمول در ماه‌های تیر و مرداد، دمای ثبت شده بین ۳۵ تا ۴۲ درجه است و با توجه به نبود بارش‌ها و تداوم شیوع کرونا تابستان امسال شرایط سختی را خواهیم داشت.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به این که تابستان امسال به دلیل خشکی رودخانه زاینده‌رود، چاه‌های فلمن ظرفیت آبدهی ندارد، عنوان کرد: فرهنگ مصرف بهینه آب بزرگترین کمک مردم در تابستان امسال برای گذر از این شرایط است و شرکت آبفا امسال اقدامات لازم را در راستای مدیریت فشار شبکه و توزیع عادلانه آب به اجرا در می‌آورد.

وی اضافه کرد: در برنامه توزیع آب سال جاری، اصلاً برنامه جیره‌بندی آب برای اصفهان را نداریم، اما با کاهش فشار شبکه  آب مواجه خواهیم بود چرا که نیاز مردم با تولید آب برابری نمی‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که در شبکه آب مدیریت فشار داشته باشیم، به طور قطع مصرف آب مردم کمتر می‌شود، اما باید توجه داشت که مجتمع‌های مسکونی منبع ذخیره آب دارند و ما نمی‌توانیم داخل ساختمان‌ها را مدیریت کنیم که در این شرایط مدیریت مصرف آب از سوی مردم ضرورت دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ به صورت متوسط سرانه مصرف آب شرب هر اصفهانی ۱۵۷ لیتر بود، اما اگر مردم در روز ۱۵ لیتر مصرف خود را مدیریت کرده و این سرانه را به ۱۴۲ لیتر برسانند بدون هیچ دغدغه‌ای از تابستان امسال گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول